Universitatea Oxford și analiștii Graphika au efectuat o investigație la cererea Comitetului de Informații al Senatului SUA, rezultatul căreia este confirmarea faptului de amestec al Rusiei în alegerile prezidențiale din SUA care, în 2016, au fost câștigate de Donald Trump.

Raportul pregătit pentru Senat a fost „cea mai cuprinzătoare analiză a campaniei de dezinformare lansată de Rusia”, scrie The Washington Post, citând proiectul de document. Potrivit studiului, campania lansată de Rusia în sprijinul lui Donald Trump a folosit cele mai importante platforme sociale și media – Facebook, Twitter și Google – pentru a posta milioane de mesaje, videoclipuri și fotografii.

Tema raportului a fost activitatea ”Fabricii de troli” din Rusia (”Agenției de cercetare în Internet”), precum și a conturilor false și a multimii de Internet Bot. Analizand activitatea acestor actori, specialiștii au ajuns la concluzia că intensificarea activităților lor a coincis în timp cu evenimentele-cheie ale campaniei prezidențiale din Statele Unite, inclusiv congresele partidelor și dezbaterile candidaților prezidențiali.

„Este clar că toate mesajele au avut drept scop să susțina Partidul Republican și, în special, pe Donald Trump”, se spune în raport. Experții observă că eforturile rușilor au devenit vizibile în 2014 și au crescut ulterior în fiecare an. În campaniile destinate conservatorilor și alegătorilor de dreapta, mesagerii din Moscova cel mai adesea îl menționau pe Trump, iar cele mai importante mesaje au determinat aceste grupuri să-i susțină campania. În schimb, principalele grupuri care îl puteau contesta pe Trump, au fost bombardate cu mesaje menita sa straneasca confuzie, sa distraga atentia și, în cele din urmă, sa descuraja votul, spun analistii.

Pe langa conservatori, principalele grupuri de influență au fost si cele ale afro-americanilor. În cazul lor erau ridicate subiecte servite de „trolii ruși” precum imigrația și dreptul la port arma.

Peste 99% din activitate – like-uri, repostare, evenimente – au provenit de pe 20 de pagini create pe  Facebook, în special de ”Being Patriotic”, ”Heart of Texas”, ”Blacktivist” și ”Army of Jesus”.

20 cele mai populare pagini au adunat în total 39 de milioane de like-uri, au organizat 31 de milioane de acțiuni și au postat 3,4 milioane de comentarii. Potrivit experților, este posibil ca campania rusă sa fi afectat opinia a 124 de milioane de persoane pe Facebook și încă 20 de milioane de persoane pe Instagram.

Cercetătorii remarcă faptul că publicitatea din conturile destinate susținerii lui Trump se plătea în ruble, iar paginile „trolilor” erau legate de numere rusești. Adresele IP ale administratorilor de pagini duceau la St. Petersburg – acolo unde se află „fabrica de troli”, supravegheată de „bucătarul lui Putin” Evgheni Prigojin.

 

Acest articol este proprietatea Pagina de Rusia și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Votează: Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (4 voturi, media: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Related Posts

One Response to 39 mil. de like-uri, 31 mil. de acțiuni, 3,4 mil. de comentarii: Analiștii americani au demonstrat ingerințele Rusiei în alegerile din SUA

  1. bogdan spune:

    Porkul Pitik nu poate intelege cum se poate ca el a muncit la greu pt ca Trump sa ajunga la putere si totusi Porcia lui este pedepsita pt asta ? El inca nu concepe ca in Tarile Democratice nu merge treaba ca in diktatura lui ! La Porci daca a fost ajutat cel ce a facut-o – acum ii este coleg la furturi generalizate ! Specia inapoiata nu poate intelege Democratia si nici nu vrea sa incerce sa o faca…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll to top