avion prabusit RostovIn noaptea din 19 martie, la Rostov-pe-Don s-a prăbușit avionul Boeing 737-800 al companiei aeriene low cost Flydubai. 62 de persoane au murit in urma accidentului.

Imediat s-a spus ca principala cauză a prabusirii o reprezinta  condițiile meteorologice dificile. Dar cei mai mulți experți cred că raspunsul este mai complicat.

Prima intrebare – De ce pilotul nu a aterizat pe un aerodrom de rezervă?

Se pare că era soluția cea mai logică: daca pe un aeroport ai condițiile meteorologice dificile, se poate ateriza pe un altul, de rezerva. În cazul tragediei de la Rostov această turnură a evenimentelor parea chiar justificata, deoarece în jur erau o mulțime de aeroporturi aflate la doar câteva zeci de minute de zbor. La Mineralnye Vody si Krasnodar se putea ajunge în mai puțin de o oră. Pilotul a preferat sa zboare in cercuri deasupra orasului Rostov timp de doua ore.

Decizia de aterizare este a pilotului. Cu 10 minute înainte de prima încercare a „Boeingului” de a ateriza la Rostov-pe-Don, pe același aeroport, din prima încercare a aterizat un Airbus A320 al companiei aeriene „Ural Airlines”. În același timp, avionul „Aeroflot” a plecat la un alt aerodrom dupa a treia incercare de aterizare.

Instructorul companiei aeriene „Globus”, Denis Okan, care zboară pe Boeing 737, scrie pe blogul său că piloții sunt de obicei reticenti în a zbura spre aerodromul de rezervă. „Vrei întotdeauna să aterizezi pe aeroportul de destinație – mai puține probleme pentru pasageri si la sorisre si la plecare”, – a spus el. Okan spune că decizia pilotului avionului prabusit de a nu merge la aerodromul de rezervă nu are nimic de-a face cu faptul că Flydubai este o companie low cost. Potrivit lui Okan, piloții nu gândesc in termeni de economisire la aterizare, ci la condițiile de siguranță.

Poate că răspunsul la întrebarea de ce a decis pilotul sa aterizeze pe Rostov-pe-Don va apărea după descifrarea cutiilor negre.

Intrebarea a doua – Ce s-a întâmplat în ultimele minute ale zborului?

Judecând după datele serviciului Flightradar, la ora 03:40:54, avionul, avand o viteză de 243 kilometri pe oră, a coborat până la o altitudine de 480 de metri, iar apoi a crescut bursc viteza și in mai putin de un minut – la ora 3:41:37 – a ajuns la o altitudine de 1,2 km – şi o viteză de aproximativ 343 kilometri pe oră. Sursa Tass sustine ca pilotul „Boeingului” a încercat să intre pe cercul pentru o a treia incercare de aterizare. În acel moment s-a întâmplat ceva si avionul s-a prăbușit.

„Raza mica de raspandire a resturilor arata că viteza avionului la cadere era foarte mare – peste 400 km/h. Chiar și partea cea mai solidă a aeronavei – sasiul, discurile de magneziu -au fost  împrăștiate „, – a declarat sursa agenției.

De ce a căzut aproape vertical?

La câteva ore după accident una dintre versiunile importante ale catastrofei a fost condițiile meteorologice dificile.

Cu toate acestea, condițiile meteorologice nefavorabile nu explică circumstanțele căderii aparatului. „Vremea a fost dificilă. Dar nu imposibila pentru aterizat. Motiv pentru care nu a fost inchis nici aeroportul”- a scris pe Facebook pilotul Alexei Gervash. Asta nu explica nici caderea in plan aproape vertical.

La randul sau, Okan spune ca accidentul din Rostov-pe-Don seamana cu prăbușirea „Boeingului” din Kazan (Tatarstan), în 2013. Atunci, aeronava s-a prăbușit din cauza acțiunilor incorecte ale pilotului neexperimentat, care la viteză redusă a tras brusc de mansa spre sine, deși acest lucru era interzis de făcut.

Acest articol este proprietatea Pagina de Rusia și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Votează: Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (5 voturi, media: 5,00 din 5)
Încarc...

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll to top