putin timeAgenţia americană de PR – Ketchum, o divizie a Omnicom, a încetat contractul de reprezentare a intereselor Gazprom”, scrie duminică The New York Times. A încetat astfel una dintre cele mai lungi colaborari pe piata de PR cu Gazprom si guvernul rus, care a durat aproape 10 ani.

Ketchum a promovat interesele Gazprom” de pe  la mijlocul anilor 2000, spune Forbes. În septembrie 2012, portalul de investigații ProPublica scria ca firma Ketchum a promovat pe site-urile web CNBC și Huffington Post o serie de editoriale laudative scrise la comanda de unii ziariști „presupuşi independenţi.”

Potrivit ProPublica, de la jumătatea anului 2006, până la jumătatea anului 2012, Ketchum s-a zbătut să creeze Rusiei o imagine pozitivă în Occident, treabă pentru care a încasat în tot acest timp 23 de milioane de dolari de la guvernul rus şi alţi 17 milioane de dolari de la Gazprom”.

The New York Times, citând foşti şi actuali angajați ai Ketchum, spune agenția încă mai lucrează cu cei mai apropiaţi consilieri apreședintelui Vladimir Putin: se ocupă de cererile jurnaliștilor și interacționează cu organizațiile pro-ruse. De asemenea, Ketchum oferă Kremlinului, în fiecare zi,  o analiză a publicațiilor de la Washington, Bruxelles și New York care scriu despre Rusia.

Angus Roxburgh, fost consultant Ketchum și jurnalist BBC și The Economist, a declarat scopul agenţiei a fost sa facă Rusia mai atractivă pentru investitori, să ascundă toate problemele care ar fi făcut neatractivă această ţară, în special, în chestiuni legate de drepturile omului”.

După asasinarea lui Politkovskaia si Litvinenko, și războiul cu Georgia (2008), Roxburgh „a început să se întrebe dacă nu cumva angajarea unei agenţii americane de PRa fost decisă pentru că Kremlinul știa dinainte că imaginea sa va fi deteriorată brusc.”

Michael McFaulFostul ambasador în Rusia, Michael McFaul (foto), a menționat eforturile companiei Ketchum au dat într-adevăr roade. Reprezentanții agenţiei de PR au lucrat cu Time Magazine, obţinând ca în ediția 2007 sa fie publicat pe coperta portretul lui Putin sub titlul „Omul Anului„.

Iar, în acele zile negre zile pentru Ucraina, când „omuletii verzi” (militari ruşi deghizaţi) au ocupatCrimeea, contul oficial de pe Twitter al Ketchum băga tare posturi și tweet-uri despre Jocurile Olimpice de Soci.

Potrivit unui fost angajat anonim, în timpul războiului cu Georgia, în 2008, unii angajați ai biroului din New York al Ketchum au cerut rezilierea contractul cu Rusia, dar biroul din Washington i-a convins sa mearga mai departe.

Profesorul de PR și Diplomație Publică, Guy J. Golan a asemănat relația agenţiei Ketchum cu acțiunile Rusiei, cu relaţia pe care au stabili-o firmele de PR cu companiile de tutun, spunând Rusia „nu este un client mai puțin legitim decât Philip Morris„.

Acest articol este proprietatea Pagina de Rusia și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (Niciun vot deocamdată)
Se încarcă...

Related Posts

One Response to Banii n-au miros? Ce făcea PR-ul american în timp ce Putin anexa Crimeea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to top