euronewsPrintre activele rusești asupra carora a fost impus sechestru la cererea foștilor acționari Yukos se numara şi cota de 7,5% de actiuni deținută de VGTRK (Compania de Radioteleviziune a Rusie) la canalul tv european Euronews, scrie RBC.

O sursa apropiata de radiodifuzorul francez susține că sechestrul nu a avut niciun efect asupra activității Euronews.

Euronews SA gestionează canalul de știri omonim, lansat în 1993 și care acum emite în 13 limbi. Programele Euronews sunt urmarite în 425 milioane de gospodării din 158 de țări.

VGTRK a devenit acționar al Euronews în 2001, achiziționand un pachet de 1,8% din actiunile companiei. În anul 2004, ponderea VGTRK în Euronews a crescut la 16%.

Până în luna iulie a acestui an, în afara de VGTRK in lista acționarilor Euronews mai figurau 19 companii publice sau de stat de radiodifuziune din Europa și Africa de Nord, precum și autoritățile locale din trei regiuni franceze. Dar, în vara acestui an, 53% din actiuni au fost preluate de Media Globe Networks apartinand miliardarului egiptean Naguib Sawiris. Pentru dreptul de a controla canalul, Sawiris a investit in Euronews 35 de milioane de $. Actiunile celorlalti proprietari au scazut proporțional, pachetul VGTRK ajungand astfel la 7,5%.

Acest articol este proprietatea Pagina de Rusia și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Votează: Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (5 voturi, media: 5,00 din 5)
Încarc...

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll to top