Compania Coca-Cola a decis să retragă publicitatea de pe patru canale de televiziune federale din Rusia. Deși trei dintre ele – REN TV, „Piatâi Kanal„ și „Domashnyi” – sunt controlate de către banca Rossia, aflată sub sancțiunile occidentale, compania americana a respins conexiunea între aceste două evenimente, explicând că decizia a fost cauzată de motive pur economice, susţine ziarul „Kommersant”.
Al patrulea canal TV de pe care va dispărea publicitatea Coca–Cola este Zvezda, care aparţine Ministerul rus al apărării.
Portofoliul de branduri Coca-Cola din Rusia include mărci de bauturi precum Fanta, Sprite, BonAqua, Rich, Burn, „Moya Semya„, „Dobrâi” şi Schweppes. Compania Coca–Cola este unul dintre cei mai mari furnizori de publicitate de pe piața rusă cu un buget anual de mai mult de 520 milioane de euro.
În același timp, unii experți cred că firma Coca-Cola de fapt a decis să revoce bugetele din cauza sancțiunilor Statelor Unite și ale Uniunii Europene.
În martie, Iuri Kovalchuk, despre care se spune ca este unul dintre apropiatii președintelui Vladimir Putin, și banca „Rossia”, au fost trecute pe lista de sancțiuni ale SUA.
Acest articol este proprietatea Pagina de Rusia și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.