În timpul campaniei din Siria, portavionul rusesc „Admiral Kuznețov” a fost însoțit de un total de 50-60 de nave NATO, a declarat cu mândrie comandantul navei, căpitanul Serghei Artamonov, într-un interviu cu „Argumentî i Faktî”.

„Flotele străine, desigur, au manifestat un interes față de noi. În întreaga călătorie am înregistrat prezența a aproape 50-60 de nave din țările NATO. În anumite zone (de exemplu, de la Marea Norvegiei până în estul Mediteranei),  grupul nostru a fost însoțit de 10-11 nave (NATO)”, – a spus căpitanul.

Potrivit lui, o astfel de atenție nedumerește și, în același timp, provoacă mândrie. „Deci, simt puterea noastră, au consideratie fata de Marina noastra și steagul Sf. Andrei!” – a spus Artamonov.

In plus, căpitanul s-a plâns de reacția mass-media străine față de fumul ieșit pe coșul navei „Admiral Kuznețov”. În special, ziarul britanic The Telegraph a scris ca crucișătorul rusesc a iscat râsete în rețelele sociale, datorită fumului gros, caracteristic cuirasatelor de secol XX, care însoțea portavionul în timpul expediției.

Experții intervievați au atribuit diferite cauze aparitiei fumului negru. Unii spun ca propulsoarele navei sunt foarte vechi, din epoca ”antediluviana”. O alta varianta,  exprimata de ziarul The Times, explica apariția fumului negru prin uleiul de motor de slabă calitate.

Artamonov a asigurat că fumul produs de portavion „nu este un semn de defectiune”. Potrivit căpitanului și navele NATO produc mult fum, dar poate că ”acesta nu urca atât de sus pe cer” ca la nava ruseasca, deoarece ea are „cel mai mare coș de fum” din flota rusească.

De asemenea, Artamonov i-a acuzat pe jurnaliști ca au folosit fotografii vechi ale crucișătorului pe care il conduce.

Acest articol este proprietatea Pagina de Rusia și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Votează: Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (1 voturi, media: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Related Posts

9 Responses to De ce fumegă așa tare portavionului rusesc? Explică căpitanul navei

  1. didi spune:

    sunt convins ca excelentul portavion rus nu are doar cel mai mare cos de fum din toata flota, dar si cele mai grozave pedale… pacat ca nu au fost facute poze sub apa, sunt sigur ca portavionul este dotat cu cel putin 500 de labute care imita perfect labele de gasca… de fapt, asta si este portavionul, o laba ruseasca.

    deci a fost plecat in misiune, n-a tras nimeni asupra lui nici macar cu prastia si il duc la reparatii de un miliard de euro… o fi facut insolatie cosul de fum… auzi, dar cand iese fum alb e ca la vatican, inseamna ca au ales noul capitan? auzi, dar e insotit doar de 2 remorchere? asta daca e nevoie sa fie tractat… dar daca e nevoie sa fie impins, nu ar trebui sa fie insotit si de 2 impingatoare? mi-as mai bate pew&%%la de cotineata rusilor, dar imi pierd vremea…

  2. Catun spune:

    Nu degeaba e capitanul celui mai poluant vas de pe planeta, are si el fumurile lui.

    • yehudy spune:

      ce nu a aflat capitanul rus este ca portavioanele incepand din 1960 nu au cosuri de fum, au propulsie nucleara 🙂
      probabil ca marina federatiei ruse inca nu a aflat acest secret stiut de toata lumea 🙂
      cred ca portavionul rus va fi tinut la mal cel putin 5 ani de acum incolo 🙂
      dupa care va fi casat 🙂
      portavionul federatiei ruse nu va mai participa la nici o operatiune militara, numai la defilari 🙂
      la fel ca tancul armata care s-a gripat le o defilare in fata lui putin 🙂
      datorita coruptiei regimului putin armata federatiei ruse se reduce numai la oameni 🙂
      tehnica este sublima dar lipseste cu desavarsire, vorba lui nenea Iancu 🙂

      • didi spune:

        nu-l caseaza… il vand chinezilor si o sa scoata aia o alta chinezarie… sau indienilor si fac aia o insula plutitoare sa se filmeze la bollywood cu ea…

  3. yehudy spune:

    căpitanul Serghei Artamonov, ascunde cel mai mare secret al marinei militare ruse: fumul emis de portavion este ultima arma „stealth” a federatiei ruse 🙂
    cand bate vantul nici marinarii rusi de pe portavion nu se mai vad intre ei 🙂

    • yehudy spune:

      de aceea s-au innecat si cele 2 avioane: portavionul era atat de „stealth” (invaluit in fum) ca au ratat apuntarea 🙂
      mare putere maritima este federatia rusa: nu o ataca nimeni si pierde 10% din avioanele singurului portavion intr-o opereatiune militara 🙂

  4. Basarabia e Romania spune:

    Dar nu a spus ce fel de carbuni folosesc……huila sau turba?
    Si nu a spus cum de au cazut doua cutii zburatoare in mare………din alea vrea „Goring” al lui Putler sa vanda iranienilor??????

    • yehudy spune:

      cred ca rusii au dezvoltat un mod de propulsie bazat pe rahatul produs de marinari 🙂
      cumva ar fi o solutie ecologica 🙂
      numai asa se explica de ce 2 remorchere insotesc permanent portavionul: pentru asigurarea cu rahatul necesar functionarii motoarelor 🙂
      dar asta ar fi o solutie la care federatia rusa ar ajunge poate peste 30 de ani 🙂
      acum pluta denumita singurul portavion al federatiei ruse functioneaza cu carbuni si se afla la nivelul secolului 19 cand navele cu carbuni erau la mare trecere 🙂
      portavionul rusesc este extrem de eficient: pierde10% din avioane fara sa fie atacat, numai intr-o singura luna 🙂

  5. bogdan spune:

    Se dovedeste inca odata daca mai era necesar ca nivelul de prostie este infinit in Godacie ! Si el atinge toate paturile sociale din acel pseudostat…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to top