RTMass-media de stat din Rusia se pregateste pentru un an negru. Din cauza crizei economice din țară, o serie de agentii si posturi tv cu finantare de stat au fost deja anuntate despre reducerile de personal și taieri de salarii, scrie Die Zeit.

Inainte ca in Rusia sa declanseze razboiul din Ucraina, Margarita Simonyan, redactorul-șef al postului tv Russia Today, principalul organ de propaganda de stat în limba englezăpromitea că daca Rusia va fi în război, canalul său va fi în linia întai a frontului. Cu toate acestea, astăzi propagandiștii ruși pierd teren pe frontul mass-media, care ramane fara bani din cauza crizei economice.

Simonyan s-a plâns recent ca bugetul Russia Today a suferit extrem din cauza reducerii finantarii. Potrivit ei, canalul de propaganda televizata trebuie să închidă anumite proiecte și să concedieze salariati. În plus, reducerea bugetului anuleaza unele ambiții precum începerea emisiei în limba franceză și germană.

„Din cauza prăbușirea rublei, bugetul nostru a fost redus de două ori„, a declarat Simonyan, adăugând că 80% din costurile de productie ale programelor televiziunii sunt efectuate în dolari și euro.

Publicatia germana aminteste despre faptul ca seful Kremlinului a vrut ca Russia Today sa concureze pe piața mondială cu posturi precum CNN sau BBC. Televiziunea RT a obținut un oarecare succes prin lansarea emisiunilor în limbile engleză, spaniolă și arabă. Acum, Moscova nu mai are bani.putin la RT

Amintim ca, anul trecut, Rusia a efectuat o reorganizare majoră a mass-media guvernamentala crescand finanțarea pentru Russia Today cu 40%. Canalul de propagandă avea bugetata o suma de 445 de milioane de dolari. Cu toate acestea, din cauza războiului din Ucraina și a crizei financiare, RT s-a trezit cu un buget de doar 236 milioane de dolari.

Dacă situația va continua să se deterioreze, ministerul comunicatiilor si mass-media din Rusia spune că bugetul va fi redus la 100 de milioane de dolari.

În același timp, agenția de știri de stat Tass  a anunțat deja planurile privind concedierea unui sfert dintre angajații săi. Disponibilizarile vor începe în luna februarie. Celor care rămân le vor fi reduse salariile cu 20%.

În același timp, Germania a declarat că începe lupta împotriva propagandei ruse. În special, Deutsche Welle intentioneaza sa lanseze un nou serviciu multimedia în limba engleză, DWNews în luna aprilie.

Acest articol este proprietatea Pagina de Rusia și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Votează: Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (4 voturi, media: 5,00 din 5)
Încarc...

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll to top