Industria de transport aerian civil din Rusia este considerată cea mai periculoasă din Europa – sunt mai ales riscante zborurile efectuate de transportatorii aerieni regionali. Pentru a nu-i speria pe fanii de fotbal sa vina la Cupa Mondială din 2018 în Rusia, în ajutorul aviatiei ruse ar trebui să vină transportatorii străini, scrie Die Welt.

Recent, ca urmare a prabusirii aeronavei de pasageri An-148 a „Saratov Airlines“, au murit 71 de oameni.

„Țara cea mai intinsa din Europa este liderul statisticilor triste a accidentelor aeriene. La un milion de zboruri, in Rusia au loc 2,89 accidente. Media mondială în acest caz este de 1,93 de accidente/milion de zboruri ..“, – spune autorul.

„Cu toate acestea, Kremlinul preferă să mărească valoarea despagubirilor către familiile victimelor accidentelor aeriene (…), în loc sa îmbunatateasca siguranța traficului de pasageri“, sustine expertul in aviatie Vadim Lukașevici.

„În câteva luni, Rusia va întâmpina aproximativ 5 milioane de turiști care vor sosi la Cupa Mondială de Fotbal din 2018. Aproximativ 40% din oaspeții campionatului vor fi transportati de compania  Aeroflot, iar 10% de catre Căile Ferate din Rusia. În deplasarile fanilor vor fi implicate de asemena companiile UTair, „Ural“ și S7. Potrivit lui Lukașevici, zborurile cu risc sunt efectuate în principal de către companiile aeriene regionale.

„Totul pleaca de la flotila – continuă jurnalistul -. (…) Aceste companii aeriene mai mici, cum ar fi “Saratov Airlines”, dețin zeci de aeronave si se confrunta cu presiuni financiare dure.“

„Achiziții centralizate și planificare își pot permite doar transportatorii mari, flotele companiilor mici fiind formate din mai multe avioane ale aceleiasi clase (…). Acest lucru conduce la costuri mai mari de întreținere și de reparare a aeronavelor, care au fost cumparate sau luate in leasing dupa ce deja au fost operate de mai multe companii aeriene”, se arata in articol.

„Deseori, sunt folosite piese de schimb la mana a doua pentru a repara aeronavele”, scrie autorul. „Luați orice aeronavă din Rusia, și cu o probabilitate mare veți constata ca întreținerea acesteia este nesatisfăcătoare”, – spune expertul, care adauga ca excepție fac operatori precum Aeroflot, Rossia și S7.

O altă problemă este lipsa de piloți. „Foarte multi piloți calificați nu vad niciun motiv să rămână în Rusia. Mulți dintre ei preferă să lucreze în China, unde salariile sunt de patru ori mai mari. În ultimii ani, 300 de piloți experimentati au părăsit țara, câteva sute cântăresc in prezent toate optiunile “pro„ și “contra„ pentru aceasta mișcare. Despre lipsa de piloți s-a plâns vara trecută chiar și șeful „Aeroflot“ – Vitali Saveliev. El spune ca cea mai mare companie aeriană din Rusia nu poate plăti piloții cu salarii de 9 mii de euro pe lună”.

În acest sens, subliniază autorul, companiile aeriene regionale sunt nevoite sa angajeze piloți cu calificare mai joasa.

Deficitul de piloți profesioniști se reflecta si in statistica accidentelor avaitice. În urma cu 5 ani, un Boeing 737-500  al „Tatar Airlines“, s-a prabusit la pamant pentru ca pilotul aeronavei nu a observat ca la decolare nu este activat pilotul automat, ca urmare, avionul a intrat în vrie. Piloții nu au putut stabiliza avionul – au murit 50 de persoane, aminteste Die Welt.

Rezultatele investigației Comisiei Internaționale de Aviație, care a subliniat lipsa „cunoștințelor profesionale de bază la piloții” din Rusia, nu au condus la vreo consecință pentru Rosaviatsia. „Oficialii de rang înalt sunt invulnerabili”, se plânge Lukașevici. Iar lipsa de responsabilitate a organelor de supraveghere a devenit sistemica, subliniază expertul. În opinia sa, este necesar să se efectueze un audit general al flotei de aeronave a companiilor aeriene ruse și un control la scară largă a calificărilor piloților.

Expertul se îndoiește că acest lucru ar putea avea loc inaintea Cupei Mondiale de Fotbal din 2018. Rușii caută altă solutie: Moscova dorește să permită companiilor aeriene străine să efectueze transporturi interne între orașele in care se vor desfasura meciuri. Problema este ca operatorii europeni nu au arătat până acum niciun interes pentru aceasta idee.

Acest articol este proprietatea Pagina de Rusia și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Votează: Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (4 voturi, media: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Related Posts

6 Responses to Die Welt: ”Pleci la campionatul de fotbal în Rusia? Atunci trebuie să afli că piloții ruși nu prea știu să zboare”

  1. Toni spune:

    In concluzie, nu mergeti la campionat, nu beti vodka si nu folositi tabelul lui Mendeleev.
    Aruncati Cehov si Dostoyevski la cos. Nu ascultati Ceaikovski.
    Fiti reprezentanti mandri ai prostiei mondializate.

    • Ion. spune:

      Stimabile cred ca este cazul sa cobori cu picioarele pe pamant pentru ca acolo de unde esti tu si anume in Rusia este foarte riscant sa fii prin aer . Cat despre Cehov, Ceaikovski, Mendeleev si alte personalitati ale culturii ruse contributia lor de necontestat la stiinta si cultura universala nu o sa ma faca sa mor mai fericit daca o sa vizitez Rusia si o sa ma confrunt cu probleme de insecuritate civila sau aeriana sau de orice fel. Cred ca cetatenii Rusiei trebuie sa isi aleaga un lider care sa nu-i fure impreuna cu o gasca de baieti destepti si banii sa mearga in directia dezvoltarii Rusiei si crearea unor conditii mai bune de trai pentru toti cetatenii Rusiei si nu numai pentru o gasca de baieti destepti .

  2. ion spune:

    Daca tatuca Putin calatoreste in siguranta…..in rest nu mai conteaza.

  3. bogdan spune:

    Oricum e notoriu faptul ca porcii zboara dar zboara prost ! Sutele de incidente cu avioane porcesti ce depasesc granitele altor tari sau se apropie extrem de periculos de alte aeroneve precum si zborul fara transpondere sau lipsa cunoasterii limbii engleze pt conversatii stau marturie !

  4. bogdan spune:

    Godacii viseza cu ochii deschisi la 5 milioane de turisti ! Poate vor fi 1 milion iar jumatate din aia tot porci din zone diferite ale Ospiciului…

  5. bogdan spune:

    Se mai tine ? Dar drogatii Ospiciului concureaza ? Ciudat

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to top