Rusia va renunța să finanțeze producția în serie a noilor sateliți de navigație GLONASS-K. După cum rezultă din textul amendamentelor aduse la legea bugetului federal pentru 2019, banii vor fi cheltuiti pentru modificarea acestor sateliți. Scopul este sa fie înlocuite componentele străine, care nu pot fi livrate în Rusia din cauza sancțiunilor, cu unele produse local.

Pentru a înlocui sistemul GLONASS deja învechit cu a treia generație de sateliți ai sistemului de navigație – GLONASS-K. Fata de a doua generație  – GLONASS-M – versiunea K are o precizie mai mare la poziționare (crește de doua ori si ajunge la pariate cu sistemul american GPS) și durabilitate.

Problema cu productia de sateliti GLONASS-K este lipsa de componente americane. După impunerea  în 2014 a primului pachet de sancțiuni americane, presedintele Vladimir Putin a ordonat o substituire a importurilor, inclusiv în industria spațială. Insa, până la sfârșitul anului 2018, penultima generație (GLONASS-M) era format din componente străine in proportie de 40%. În august 2018, Statele Unite au întrerupt complet furnizarea de echipamente electronice cu dublă utilizare (militara si civila) către Rusia; cel mai adesea fiind vorba despre componente din clasa military-space (protejate, printre altele, de radiația cosmică).

Recent, șeful „Roskosmos“, Dmitri Rogozin a promis să lanseze primul GLONASS-K2 până la sfârșitul anului 2019.

Acest articol este proprietatea Pagina de Rusia și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (Niciun vot deocamdată)
Încarc...

Related Posts

2 Responses to Din lipsă de componente străine, Rusia nu poate moderniza sistemul GLONASS (echivalentul rusesc al GPS)

  1. bogdan spune:

    Oricum pot sa-si revitalizeze stravechea tehnologie a lampilor la care sunt experti ! Asa nu mai importa nimic ! Ha ha ha

  2. bogdan spune:

    Am avut si noi unul in Romanica ce nu mai importa nimc – las’ ca producem noi totul pe intern…Cand se lansase Metroul in Bucuresti era ok si se anunta in timpul mersului ce statie urmeaza . Prin 87-88 Tovarasul Ceasca a cerut ca toate componentele vagoanelor sa fie de productie interna. Rezultatul a fost ca din cauza zgomotului din vagoane se anunta inainte de plecare ca se inchid usile si urmatoarea statie este X apoi pleca trenul. Zgomotul era asa de mare in mers incat ar fi fost imposibil sa se inteleaaga ceva anuntat prin difuzoarele vagonului… Apoi soarta Tovarasului nu a fost prea placuta…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll to top