Un număr de 14 persoane au murit în incendiile izbucnite pe navele tanc GPL ”Maestro” și ”Candy”, aflate pe canalul Kerci-Enikala al stramtorii Kerci, relatează Interfax, citând o sursă informată.
Conform ultimelor date, trupurile a 11 marinari au fost pescuite din apă. 12 persoane au reușit să se salveze. Cel puțin încă trei marinari se presupune ca au murit.
În zona de desfasoara o operațiune de salvare, căutarile marinarilor dispăruți fiind îngreunate de curenții puternici din zona. De asemenea, exista risc de explozie.
Incidentul a avut loc în apele neutre în timpul transferului de combustibil de pe o navă pe alta. Vasele tip tanc GPL Candy și Maestro arborează pavilionul Tanzaniei si aveau o încărcătură de gaz lichefiat pe care il transportat din Temriuk în Libia, scrie canalul Mash de pe Telegram.
O sursă informată susține că transferul de gaz de pe o navă pe alta a fost ilegal.
Serviciul de presă al autoritatii ruse Rosmorrechflot a explicat că evenimentele s-au derulat rapid și că marinarii au fost forțați să sară în apa rece ca gheața, salvandu-se de foc. Toți marinarii sunt cetățeni ai Turciei și ai Indiei, a subliniat Rosmorrechflot.
Potrivit martorilor oculari, o navă este aproape în totalitate cuprinsa de foc.
Site-ul Kerch FM susține că ambele nave s-au dus la fund. Cu toate acestea, Centrul de coordonare pentru salvarea maritimă din Novorossiysk (Rusia), a anuntat ieri seara târziu că navele încă se afla pe linia de plutire.
Potrivit Departamentului de Control al Activelor Externe (OFAC) al Trezoreriei SUA, nava MAESTRO a fost implicata încă din 2016 în furnizarea ilegală de gaze către Siria.
În plus, sistemul AIS (Automatic Identification System) nu a funcționat pe navele cuprinse de incendiu, fapt care sa permită răspunsul în timp util la accidentele navale și acordarea de asistență victimelor, urmărirea încălcărilor traficului și a trecerilor ilegale de frontieră. În zoan Crimeei deconectarea sistemului este facuta pentru a evita răspunderea în fata justitiei ucrainene și a organelor care urmaresc aplicarea sancțiunilor internaționale.
Rusia încurajează închiderea masivă a sistemului AIS pe nave, iar acest exemplu demonstrează din nou modul în care Moscova neglijează normele dreptului internațional. De data aceasta accidentul a dus la consecințe grave – moartea oamenilor.
Acest articol este proprietatea Pagina de Rusia și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.
Turci si Indieni facand ilegalitati cu materiale combustibile tocmai pe senalul navigabil Kerch ! Mai sa fie ,ce tupeu… mai are si alte povesti pt copii FSB ul ?