Un număr de 14 persoane au murit în incendiile izbucnite pe navele tanc GPL ”Maestro” și ”Candy”, aflate pe canalul Kerci-Enikala al stramtorii Kerci, relatează Interfax, citând o sursă informată.

Conform ultimelor date, trupurile a 11 marinari au fost pescuite din apă. 12 persoane au reușit să se salveze. Cel puțin încă trei marinari se presupune ca au murit.

În zona de desfasoara o operațiune de salvare, căutarile marinarilor dispăruți fiind îngreunate de curenții puternici din zona. De asemenea, exista risc de explozie.

Incidentul a avut loc în apele neutre în timpul transferului de combustibil de pe o navă pe alta. Vasele tip tanc GPL Candy și Maestro arborează pavilionul Tanzaniei si aveau o încărcătură de gaz lichefiat pe care il transportat din Temriuk în Libia, scrie canalul Mash de pe Telegram.

O sursă informată susține că transferul de gaz de pe o navă pe alta a fost ilegal.

Serviciul de presă al autoritatii ruse Rosmorrechflot a explicat că evenimentele s-au derulat rapid și că marinarii au fost forțați să sară în apa rece ca gheața, salvandu-se de foc. Toți marinarii sunt cetățeni ai Turciei și ai Indiei, a subliniat Rosmorrechflot.

Potrivit martorilor oculari, o navă este aproape în totalitate cuprinsa de foc.

Site-ul Kerch FM susține că ambele nave s-au dus la fund. Cu toate acestea, Centrul de coordonare pentru salvarea maritimă din Novorossiysk (Rusia), a anuntat ieri seara târziu că navele încă se afla pe linia de plutire.

 

Potrivit Departamentului de Control al Activelor Externe (OFAC) al Trezoreriei SUA, nava MAESTRO a  fost implicata încă din 2016 în furnizarea ilegală de gaze către Siria.

În plus, sistemul AIS (Automatic Identification System) nu a funcționat pe navele cuprinse de incendiu, fapt care sa permită răspunsul în timp util la accidentele navale și acordarea de asistență victimelor, urmărirea încălcărilor traficului și a trecerilor ilegale de frontieră. În zoan Crimeei deconectarea sistemului este facuta pentru a evita răspunderea în fata justitiei ucrainene și a organelor care urmaresc aplicarea sancțiunilor internaționale.

Rusia încurajează închiderea masivă a sistemului AIS pe nave, iar acest exemplu demonstrează din nou modul în care Moscova neglijează normele dreptului internațional. De data aceasta accidentul a dus la consecințe grave – moartea oamenilor.

Acest articol este proprietatea Pagina de Rusia și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (Niciun vot deocamdată)
Se încarcă...

Related Posts

One Response to Două tancuri GPL cuprinse de flăcări în strâmtoarea Kerci. 14 marinari declarați morți

  1. bogdan spune:

    Turci si Indieni facand ilegalitati cu materiale combustibile tocmai pe senalul navigabil Kerch ! Mai sa fie ,ce tupeu… mai are si alte povesti pt copii FSB ul ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll to top