Tentativele de manipulare politică prin interese legate de Moscova pe rețelele sociale în timpul campaniei electorale prezidențiale din 2016 în SUA au fost mult mai vaste decât se estimase inițial, au declarat luni numeroase surse, citate de AFP.

Facebook, Twitter și Google se află în vizorul Congresului american, care anchetează o posibilă ingerință rusă în campania care a dus la victoria lui Donald Trump și care consideră că rețelele sociale au servit drept platforme pentru propaganda venită din Rusia, scrie agerpres.ro.

Mai multe comisii parlamentare urmează să audieze reprezentanți ai acestor trei companii marți și miercuri.

Facebook a declarat la începutul lunii octombrie că aproximativ „10 milioane de persoane în SUA” au vizionat conținuturi sponsorizate („ads”, reclame) finanțate de aproape 500 de conturi activate din Rusia și care ar fi putut fi folosite pentru a manipula opinia publică, în special prin accentuarea faliilor ideologice în cadrul societății americane.

Potrivit Facebook, aceste conținuturi au fost finanțate de o entitate rusă numită „Internet Research Agency” și destinată să difuzeze conținuturi pe rețelele sociale prin conturi false de utilizatori.

Potrivit serviciilor de informații americane, Moscova a plătit în campania din 2016 grupuri de „troli” (utilizatori de Internet răuvoitori sau provocatori), precum Internet Research Agency, pentru a difuza mesaje defavorabile candidatei democrate Hillary Clinton și favorabile rivalului său victorios republicanul Donald Trump.

Între alte „ads” (reclame), Facebook a relevat că acest organism cu sediul la Sankt-Petersburg difuzase de asemenea conținuturi neplătite — „postări” tradiționale — care au afectat un număr mult mai important de utilizatori, potrivit mărturiei scrise pregătite de Facebook în vederea audierilor sale în Congres și citată de Wall Street Journal și Washington Post luni.

Potrivit acestui document, între 2015 și 2017, Internet Research Agency a publicat 80.000 de ori pe rețele și 29 milioane de utilizatori au primit aceste difuzări pe canalul lor de știri, ridicând această cifră la 126 milioane, ținând seama de redifuzări, comentarii și mențiuni „like”.

Pe blogul său oficial, Google a recunoscut luni, pentru prima oară în mod oficial, că a găsit de asemenea conținuturi de același gen.

„Am găsit probe ale unor tentative de deturnare a platformelor noastre în timpul alegerilor americane din 2016 prin actori legați de Internet Research Agency în Rusia”, a scris Google, care se referă la o „activitate limitată” pe motorul de căutare și platforma sa video YouTube.

Conform YouTube, Google a identificat 18 canale (suspendate de atunci de companie) „legate într-adevăr” de campanie și care publicaseră în jur de 1.100 de filmulețe în limba engleză ce păreau să aibă un conținut politic. Ele au cumulat 309.000 de vizualizări în SUA în cele 18 luni care au precedat alegerile.

Potrivit unei surse apropiate dosarului, Twitter a identificat la rândul său 36.746 conturi (adică 0,012% din numărul total de conturi Twitter) legate aparent de un cont rusesc și care au „generat în mod automat conținuturi legate de alegeri” în cele trei luni care au precedat scrutinul.

Aceste conturi au difuzat în jur de 1,4 milioane de mesaje Twitter legate de alegeri, care au produs 288 de milioane de interacțiuni pe rețea.

Moscova a dezmințit de mai multe orice amestec în campania electorală americană.

Acest articol este proprietatea Pagina de Rusia și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Votează: Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (2 voturi, media: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Related Posts

One Response to Facebook: Manipularea rusească pe internet – mai importantă decât se estima

  1. bogdan spune:

    E plin Internetul de mizeriile sponsorizate din Cocina Kremlin la ordinele Porkului Pitic Putler…ceva mizerii dejectate de trolli sh avem si noi pe aici dar rezultatul lor e zero…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to top