Zilele astea am fost martori ai unui schimb de replici taioase intre oficialii apararii de la Londra si Moscova.

Dorind sa sublinieze bucuria englezului de rand pentru noua cucerirea in materie de constructiii navale militare britanice, secretarul apararii londonez Michael Fallon a comparat proaspat lansatul la apa portavion „Queen Elizabeth” cu nava purtatoare de avioane a marinei ruse Admiral Kuznețov.

Intamplarea face ca ultima a traversat de doua ori Canalul Manecii in decurs de cateva luni, lasand amintirea unui pacle fumurii si a unui alai ciudat pentru o nava de razboi – era insotita de un remorcher – care se presupunea ca ar trebui sa bage groaza in inamici. Dupa ce si-au recapatat respiratia afectata de fumul gros scos pe cosul portavionului, multi britanici, dar si internauti din România, s-au intrebat atunci ce fel de combustibil foloseste nava rusilor.

Ei bine, amintindu-si acest episod, Fallon a spus ca rusii vor privi cu invidie noul portavion britanic, „după ce prin Canalul Manecii a plutit “vechiul si dărăpănatul” Admiral Kuznețov”.

Rusii nu s-au gandit mult (ca nu-i caracterizeaza) si au dat replica, spunand ca la cat de mare si frumos e portavionul britanicilor, este o „țintă maritima perfecta” pentru flota rusa si sa aiba grija sa nu-și plimbe frumusetea prea aproape de Kuznetov.

Acuma dincolo de reactia de cocalar de cartier – „țineți-mă că-l bat”  – a rusilor, ne intrebam si intrebam care sunt faptele de glorie ale portavioanelor rusesti (pardon portavionului) în ultima suta de ani, care le permit sa vorbeasca cu atata tupeu?

Cumva scufundarea a trei nave de razboi italiene într-o singură luptă? Nu, a facut-o portavionul „Illustrious“ in batalia de la Taranto din 1940. Sau poate „Ark Royal“ era portavionul rusesc care a avariat grav celebrul cuirasat german „Bismarck“? Nu, tot nava englezeasca era si asta. Sau, mai recent, in razboiul pentru Insulele Malvine, avioanele de luptă lansate de pe cele doua portavioane, care au doborât două duzini de avioane inamice – tot rusesti erau? Categoric ca nu.

În realitate, despre faptele de glorie ale „Admiral Kuznețov“ putem aminti doar ca a reusit in „cariera” sa să distruga trei aeronave, și acelea proprii. Asa ca citand din contemporani romani: „coicu` mic”.

Acest articol este proprietatea Pagina de Rusia și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Votează: Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (4 voturi, media: 5,00 din 5)
Încarc...

Related Posts

6 Responses to „Faptele de glorie” ale portavionului Kuznețov

  1. Ion spune:

    Sa ne amintim de Razboiul Crimeei din 1853-1856 cand alianta formata din Franta, Marea Britanie si Imperiul Otoman au scufundat intreaga flora rusa din Marea Neagra.

  2. Val spune:

    Kuznetzovul este singura minune umana care a reusit sa piarda avioane intr-un razboi practic nedeclarat impotriva unui inamic fara nici cea mai mica forta aeriana sau capacitate AA. Si asta la efectiv prima iesire de lupta. Asta pe langa celelalte minuni kuznetzoviene- singurul portavion pe care nu trebuie sa il cauti, ca il vezi si daca nu vrei, singurul portavion care merge la razboi in carje, singurul portavion care nu e portavion, singurul portavion care refuza sa isi trimita avioanele incarcate la capacitate in misiuni, singurul portavion cu masini de pompieri pe punte, etc etc….

    • bogdan spune:

      Dar kuzhetov e portavion ? Adica daca luam o barja din Ro pe care o tractam cu un remorcher prin Marea Neagra sau Mediterana cu niste F16 pe ea intram si noi in Liga tarilor ce detin Portavioane ? Asa se pare ! Uite ce inventie au facut godacii si care ne foloseste si noua ! Cred ca avem barje in Ro mai multe decat 20 – deci ii putem depasi si pe americani la acest capitol ! ha ha ha

  3. Ipocrizia rusa spune:

  4. Ipocrizia rusa spune:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll to top