Televiziunea publică rusă Russia Today (RT) s-a plâns luni că a fost respinsă de Palatul Elysee, afirmând că jurnaliştilor postului său în limba franceză li s-a refuzat acreditarea de către Preşedinţia franceză de două ori într-o săptămână, informează AFP, potrivit agerpres.ro.

Această declaraţie intervine în condiţiile în care mass-media ruse RT şi Sputnik se află de mai multe luni în colimatorul autorităţilor franceze, preşedintele Emmanuel Macron acuzându-le în mai că s-au comportat ca „organe de influenţă şi de propagandă mincinoasă” în timpul campaniei prezidenţiale franceze.

„Palatul Elysee a refuzat acreditarea pentru jurnaliştii noştri de două ori într-o săptămână”, a afirmat redactorul-şef al RT, Margarita Simonian, într-un comunicat publicat pe site-ul postului.

Luni dimineaţa, un jurnalist al RT France, post lansat în decembrie, a sosit la Palatul Elysee pentru a asista la un briefing al purtătorului de cuvânt al preşedinţiei franceze, însă i s-a refuzat accesul, potrivit comunicatului.

„Când i-am spus că lucrez pentru RT, mi s-a răspuns că nu sunt jurnalist şi că accesul este rezervat doar pentru jurnalişti”, susţine acest angajat al RT France, precizând că şi-a prezentat legitimaţia de presă.

O situaţie similară a avut loc la Roma, la 10 ianuarie, atunci când „echipa preşedintelui francez nu i-a dat autorizaţie televiziunii RT să asiste la summit”-ul liderilor celor şapte ţări din sudul UE (Italia, Franţa, Spania, Portugalia, Grecia, Cipru şi Malta), potrivit postului.

„Cererea de acreditare a fost acceptată, însă la sosirea echipei noastre în Italia serviciul de presă al Palatului Elysee a încetat să răspundă la apelurile jurnaliştilor noştri”, precizează RT.

„Îl sfătuiesc pe preşedintele Macron (…) să recitească atent Constituţia franceză”, şi-a exprimat indignarea Simonian, cerându-i preşedintelui francez „să apere libertatea presei”.

La rândul său, şeful diplomaţiei ruse Serghei Lavrov a criticat luni proiectul de lege împotriva „fake news” pe care Macron l-a evocat la începutul lui ianuarie, într-o aluzie voalată la adresa RT şi Sputnik.

Acest articol este proprietatea Pagina de Rusia și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Votează: Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (2 voturi, media: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Related Posts

4 Responses to Jurnaliștii RT, din nou refuzați de Președinția Franței

  1. Ramona spune:

    O incalcare evidenta a libertatii presei.

    • rsumy spune:

      RT nu face presă.

      Gura păcătoasei adevăr grăiește!
      Ia de citește:
      „Margarita Simonyan, redactorul sef al Russia Today, postul tv de propaganda al Kremlinului, a comparat RT cu un „minister al Apararii”, afirmand ca Russia Today este necesar „din acelasi motiv pentru care tara are nevoie de un minister al Apararii”, potrivit Euvsdisinfo.eu . Margarita Simonyan spune ca RT este capabil „conduca razboiul informational impotriva intregii lumi occidentale”, folosind „arma informationala”. Potrivit redactorului sef al Russia Today, obiectivul strategic al RT este acela de a „cuceri” si de a „creste o audienta” pentru a profita de accesul la aceasta audienta in „momente critice”. ”
      http://mobile.hotnews.ro/stire/22226946

    • bogdan spune:

      Rusomona ?

  2. bogdan spune:

    Constitutia Frantei se refera la Francezi si nu la godacii Ospiciului condus de Pitikul dement mai Simoniene…Pt porci exista cocine gen Rahat Tudei sau Sputinik !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll to top