Federația Rusă a interzis zborurile civile în teritoriile învecinate cu Ucraina la o altitudine mai mică de 16.150 de metri începând cu dimineata de 17 iulie 2014, altitudine care reprezinta plafonul maxim de actiune al sistemului antiracheta Buk, folosit în aceeasi zi, mai tarziu, pentru doborarea aeronavei civile care afectua zborul MH17 de la Amsterdam la Kuala Lumpur,  scrie Forbes, citand date din raportul Consiliului de Securitate al Olandei (DSB) din 2015.

Conform informațiilor citate, interdicția de zbor viza plafonul sub 16.150 de metri, adica întreaga aviație civila. Cu 3 zile mai devreme, pe 14 iulie 2014, Ucraina a impus o interdictie de zbor pentru o altitudine mai mică de 9.754 de metri.

După cum a anunțat la vremea respectiva partea rusă, restricția impusă în dimineata de 17 iulie se facea din ratiuni de „siguranța“, motivul fiind „luptele armate de pe teritoriul Ucrainei în apropierea frontierei de stat a Federației Ruse…“

Nu se stie de ce Rusia a decis să introducă astfel de restricție chiar in ziua in care a fost utilizat mai tarziu sistemul de rachete Buk, pentru ca luptele din Donbas aveau loc deja de câteva luni.

Potrivit Forbes, atunci când, în cursul anchetei, DSB a solicitat explicatii partii ruse cu privire la motivele pentru introducerea acestor constrângeri, „Agenția Federală de Transport Aerian“ din Rusia a declarat că interdictia de zbor a fost făcuta „pentru a se pune in concordanta cu măsurile restrictive similare luate de Kiev pentru spațiul aerian adiacent al Ucrainei“.

Dar, în realitate nu a existat niciuo „punere in concordanta” – Ucraina a închis spațiul aerian până la o înălțime de 9.454 metri, peste care se putea zbura, iar Rusia a închis pe partea sa spațiul aerian la o înălțime mult mai mare – 16.150 de metri – fapt care interzicea total zborurile civile.

La întrebarea experților olandezi ai DSB cu privire la „conflictul altitudinilor“ dintre cele două interdicții, adica a motivului pentru introducerea de catre Rusia a unei interdicții cu plafon mai mare decat al Ucrainei, partea rusă nu a răspuns.

În plus, se remarcă faptul că, pe 17 iulie, ruta de zbor MH17 traversa zona de responsabilitate a centrului zonal Rostov (la granita cu Ucraina), în care functiona interdictia de zbor. Cu toate acestea, turnul de control de la Rostov a tacut, desi stia ca aeronava Boeing 777 se apropie de frontiera de stat a Rusiei, adica de zona interzisa pentru aviația civila.

Reamintim, astăzi, 17 iulie, se marchează al treilea an de la dezastrul aviatic al zborului civil MH17 din Donbas.

Acest articol este proprietatea Pagina de Rusia și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Votează: Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (1 voturi, media: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Related Posts

3 Responses to MH17: Întrebări fără răspuns de la Rusia

  1. Ivan spune:

    Combinatia perfecta…..prostituatul si psihopatul……Yin si Yang…..Lolek si Bolek… :)……

  2. „Cărați-vă din Moldova, rusnacilor!” spune:

    Trolii Rusiei au numai idei traznite pe acest subiect. Mh17 e subiectul pe care l-au abordat intr-un mod cat mai divergent cu putinta. Seamana cu declaratiile divergente ale oficialilor Rusiei. Rusii nu pot exprima o varianta la unison. Pt ca singura explicatie plauzibila ii face responsabili.

  3. bogdan spune:

    Se pare ca la nivelele superioare din Porcie sa programat exact doborarea aeronavei ! Cei din esaloanele inferioare au primit doar comenzile nestiind exact despre ce este vorba…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to top