Ministrul Transporturilor din Rusia, Evgheni Ditrih nu vede niciun motiv pentru a suspenda zborurile avioanelor SSJ100 după catastrofa care a ucis 41 de persoane. În același timp, rețelele sociale ”au deschis focul” asupra primului aparat aerian civil din perioada post-sovietică, care ar fi trebuit să simbolizeze întoarcerea Rusiei în randul puterilor în domeniul aviației.

”Guvernul rus continua să exercite presiune puternică asupra companiilor rusești să cumpere aceste aeronave. Conflictul de interese și tendință mass-media ruse să filtreze  informațiile despre tragedia aviatică au crescut și mai mult neîncrederea în aeronava“, – scrie Le Figaro.

„Ancheta este încă în fază incipientă și este prea devreme să dăm vina pe proiectul SSJ 100 pentru dezastrul de duminică”, spune Boris Rîbak, expert independent în aviația civilă. „Toate aeronavele care trec prin procedua de certificare, inclusiv Sukhoi Superjet 100, sunt considerate absolut sigure. Această procedură este foarte lungă și extrem de meticuloasă, notează experul. – Prin urmare, este necesar să se aștepte înainte de suspendarea zborurilor tuturor aeronavelor de un anumit tip. Acest lucru s-a întâmplat recent cu Boeing 737 MAX. Decizia de interzicere a zborurilor a fost luată treptat. „Alți experți, cum ar fi Vadim Lukasevici, consideră că ar fi mai bine să se suspende temporar zborurile SSJ 100, mai ales că în întreaga lume există doar 138 de aeronave de acest tip în exploatare”, scrie publicatia.

„Sukhoi Superjet 100, echipat cu motoare dezvoltate de compania franceză Safran, a suferit din cauza unei reputații proaste chiar de la început. Prima tragedie a avut loc în 2012, în timpul unui zbor demonstrativ deasupra Indoneziei, care a ucis 45 de persoane”, aduaga Le Figaro.

Unul dintre industriasii care furnizează piese pentru SSJ100 a declarat pentru Le Figaro că Sukhoi Corporation a avut probleme în crearea unui stoc accesibil de piese de schimb. În plus, nu există „buletin de service” eficient care să permită piloților și companiilor aeriene să raporteze rapid incidentele și problemele legate de Superjet. „Acesta este principalul lucru pentru care companiile critică Superjet”, – a explicat sursa.

Potrivit lui Boris Ribak, „au fost construite prea puține avioane Superjet care au prea puține ore de zbor pentru a ne face o idee clară despre calitățile sale”.

Acest articol este proprietatea Pagina de Rusia și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (Niciun vot deocamdată)
Încarc...

Related Posts

One Response to Moscova apără aeronavele Sukhoi Superjet 100 în ciuda recentei catastrofe

  1. bogdan spune:

    Gunoi sovietic zburator(sicriu cu aripi)…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll to top