nava containereRusia consideră că împotriva ei a fost deschis un nou „front informațional” din cauza faptului că alte țări caută căi alternative spre piața de mărfuri din China, sustine Veaceslav Gusarov, expert in securitatea informationala al InformSoprotivlenie.

Sursa crearii acestei opinii este Institutul rus de Studii Strategice (RISS), aflat sub patronajul președintelui Rusiei. Această structură a fost anterior observata în livrarea de continut pentru atacurile propagandistice difuzate de Kremlin. RISS – care a fost și rămâne un instrument al președintelui rus – a fost implicată în formarea opiniei la momentul ocupației şi anexarii Crimeei, a razboiului din Donbas, iar astăzi „deserveşte” amânarea punerii în aplicare de catre Rusia a acordurilor de la Minsk.

Pe 11 februarie, RISS a pulicat pe site-ul sau o analiza denumita „Războiul informațional a ajuns la Drumul Matasii”, reprodusa în prezent de mai multe mass-media rusești.

Materialul analitic arată nemulțumirea față de faptul că presa străina a scris despre apariția unui „nou Drum al Matasii”, care ocoleste Rusia. Potrivit autorului, acest lucru se datorează unor evenimente recente:

a) sosirea în Georgia a primului tren de marfa din China (decembrie 2015)

Pe 28 noiembrie 2016, Turcia, China, împreună cu Kazahstan, Azerbaidjan și Georgia au înfiintat un consorțiu de transport maritim si pe calea ferata din China în Europa, ocolind Rusia. Acordul a fost semnat la Istanbul de către reprezentanții marilor operatori de transport și logistică din regiune. A doua zi, pe 29 noiembrie, un tren de containere a plecat din China, a trecut prin Kazahstan, a fost transferat pe calea apei prin Marea Caspică, unde a ajuns în Azerbaidjan, de aici, pe calea ferata a ajuns la Tbilisi, iar apoi în Turcia și Europa. Noua ruta, care pleaca de pe coasta Pacificului spre Europa pe noul „Silk Road” ocupa doua saptamani, in loc de o lună și jumătate pe calea oceanului.

Noua ruta a fost o dublă lovitură pentru Rusia. În primul rând, crearea sa a demonstrat că Beijingul privește Rusia exclusiv prin prisma intereselor economice, nu o vede ca pe un „presupus partener strategic”. În al doilea rând, retragerea Kazahstanului din orbita Rusiei, ceea ce este si o lovitură la proiectul economic al Kremlinului denumit Uniunea Euroasiatica. În mod formal, Kazahstan s-a alaturat țărilor care sprijină sancțiunile împotriva Rusiei.

b) sosirea în China a primului tren de marfă din Ucraina – via Georgia, Azerbaidjan și Kazahstan (02 februarie 2016).

marfar China-GeorgiaPe 8 ianuarie 2016, Guvernul Ucrainei a anunțat deschiderea unei noi rute de transport spre „est”, ocolind teritoriul Rusiei. De fapt, este vorba despre o extensie logică a „noului Silk Road” spre Europa prin Ucraina. Cu această ocazie, prim-ministrul Ucrainei Arseni Iațeniuk a spus că blocada economica a Rusiei împotriva Ucrainei a esuat lamentabil.

Anterior, Rusia a interzis tranzitul mărfurilor ucrainene pe teritoriul său, după ce Ucraina a început să pună în aplicare acordul privind zona de comerț liber cu Uniunea Europeană.

În plus, Kremlinul s-a bazat pe monopolul „Drumului Matasii” care folosea traseele sale feroviare – Trans-Siberian şi Baikal-Amur.

Cu toate acestea, China a sprijinit crearea a trei noi rute de transport:

· China–Kazahstan–Azerbaidjan–Georgia–Ucraina–Еuropa,

· China-Pakistan-Iran-Turcia-Europa,

· China-Kazahstan-Kirghistan-Uzbekistan-Iran în Turcia si in Europa prin Turkmenistan și Afganistan.

De fapt, rutele rusești au fost înghețate din cauza politicii externe a Kremlinului.

RISS remarca că deschiderea unui nou „front informational”  in jurul Drumului Matasii este un joc pe seama eșecurilor Rusiei si ca astfel de probleme sunt din ce în ce mai vehiculate în razboiul mediatic dus impotriva Kremlinului.

Amintim ca, la sosirea trenului din Ucraina la Beijing, partea chineză a declarat că acest proiect „a provocat un mare interes in China: la nivel de stat, afaceri și public”.

Ca urmare, în luna februarie a acestui an, în China a fost creat Fondul de investitii „Drumul Matasii” de 40 miliarde $, care va finanta proiecte de infrastructură în Eurasia și regiunea Asia-Pacific. La Beijing au spus ca sunt dispusi sa finanțeze și proiecte comune cu Rusia, dar în condiții favorabile în primul rând Chinei.

Acest articol este proprietatea Pagina de Rusia și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Votează: Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (6 voturi, media: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Related Posts

One Response to Moscova se considera agresată pentru că vecinii caută alternative „Drumului Mătăsii” prin Rusia

  1. Clau spune:

    La Beijing au spus ca sunt dispusi sa finanțeze și proiecte comune cu Rusia, dar în condiții favorabile în primul rând Chinei….dar în condiții favorabile în primul rând Chinei…favorabile în primul rând Chinei…în primul rând Chinei…CHINA VREA SIBERIA trolilor!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll to top