dan-musetoiuMoscova a reinstaurat functia de politruk. Dar, fostul conducator pe linie de partid nu mai este ce a fost. Modernizat si transpus/deghizat in termeni actuali, acesta actioneaza sub chipul formatorului de opinie. Activeaza in „presa” de propaganda, care este vadit diferita de jurnalismul clasic. Este campioana a deontologiei in subiecte neesenţiale (neimportante pentru scopul propagandei) si cerber infricosator in subiecte sensibile, periculoase sau potential periculoase pentru  „buna imagine” a „patronului” şi anturajului acestuia.

Dan Musetoiu, fost editor The Money Channel, vrea sa se lanseze ca „prim-politruk” al propagandei ruse in Romania. Jurnalistul a confirmat ca vrea sa lanseze un proiect editorial cu numele Russia Today, acelasi cu al televiziunii de stiri din Rusia, potrivit Reporter Virtual.

Pentru cine nu stie, Russia Today (RT) nu este doar o televiziune. E o retea globala de posturi tv si platforme web (deci pun accent pe instrumente media moderne)  care vrea sa concureze alte retele globale gen CNN, BBC, DW etc. Dar mai important decat aceasta atat de capitalista dorinta, Russia Today este vocea propagandistica a Kremlinului, care nu are nicio legatura cu jurnalismul (nici clasic, nici modern).

putin la RT

Scopul declarat al platformei media este să descrie Rusia ca „un altfel de democrație”, și să sublinieze eșecurile Occidentului, scrie un coleg de presa. Descrierea insa se face uzitand tehnici propagandistice, care includ manipulare, minciuna, exagerare, calomnie etc. Evident ca toata aceasta dragoste de tara straina si intinare de reputatie profesionala (se presupune ca, la un moment dat, un „jurnalist” RT va dori sa plece) se tine cu bani grei. In reteaua RT un reporter incepator are salariu care pleaca de la 5.000 de dolari.

În Romania, în cadrul „demersului sau propagandist”, Musetoiu a depus pe 28 august o cerere la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM) in vederea inregistrarii brandului „Russia Today”.

Cine este Dan MusetoiuDan Musetoiu

Fost editor la o televiziune de nisa / The Money Channel (TMC), a lucrat pe la mai toate televiziunile naționale.

A fost corespondent al știrilor TVR la Detroit (SUA) si realizator de emisiuni la postul pulbic. La Antena 1 a fost producător de știri, iar la Pro Tv și Național TV a deținut funcția de editor general știri.

La inceputul lui 2011 se alatura B1 TV in calitate de producator de stiri. Inainte de B1 a fost producator general la Agro Channel TV, iar pana la aceasta televiziune de nisa a făcut parte din echipa care a pus bazele televiziunii de știri Publika TV din Republica Moldova. Probabil ca in acea perioada si-a cultivat “respectul” pentru propaganda Kremlinului, aflata ca la ea acasa in peisajul televiziunilor bilingve (ruso-române) de la Chisinau.

Dupa B1 TV traseul sau profesional il aduce la TMC. Potrivit fostilor colegi, a colaborat foarte bine cu Daniel Apostol, redactor sef si ulterior director al postului, insa dupa aparitia in “schema” a lui Mihai Tatulici, trece in tabara acestuia. Dupa preluarea TMC de catre Mohammad Murad, il regasim pe Dan Musetoiu, pentru o vreme,  in schema postului tv “relansat” in calitate de director general.

Fosti colegi despre Musetoiu: portretul oportunistului

“Are “talentul” sa se implice in cele mai dubioase proiecte. Din punct de vedere profesional pare OK, insa ti-o trage cand te astepti mai putin. Din acest punct de vedere nu are nicio greata”, spune un fost coleg despre Musetoiu.

¤¤¤

“Intr-o vreme a fost “omul” lui Dan Apostol, insa dupa aparitia in peisaj a lui Tatulici a schimbat tabara. Unii il lauda, altii din contra spuneau ca habar n-are. Cred ca in realitate, ca jurnalist de televiziune era undeva pe la mijloc”, povesteste un alt coleg.

 

Acest articol este proprietatea Pagina de Rusia și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Votează: Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (2 voturi, media: 3,00 din 5)
Încarc...

Related Posts

11 Responses to Omul care vrea să fie „politruk-ul” propagandei ruse la Bucureşti

  1. rsumy spune:

    Dle. Oleg Cojocaru: multi va citesc si va apreciaza, putini comenteaza… Faceti o treaba extraordinara, in spatiul jurnalistic romanesc, pe „sectorul” Rusia si „strainatatea apropiata” ei. Felicitari!

  2. rsumy spune:

    Ce fatza de Stat Islamic are asta… cred c-o vinde si pe ma-sa pentru 10.000$/luna… Auzi la el: „demers jurnalistic”?!?

  3. Cristi spune:

    PS
    un mic sfat domnule Oleg..stiti, prea multa propaganda ukrainiana strica la ‘deontologie’ totusi ‘Ukraina’ este un stat cladit de bolsevicii lui Lenin, Stalin si Hrusciov cu teritorii anexate abuziv inclusiv Romanesti (Bucovina de nord, Herta si Bugeac) Poloneze (Galitia, Volania)..Crimeea fiind anexata Ukrainei de ‘rusul’ Hrusciov in 1954 (fara ‘mari proteste internationale) iar ‘donbasul’ de ‘rusul’ Lenin prin anii ’30…deci mai usor cu pro-ukrainiaismul agresiv profitorii kieveni de teritorii straine. Putler are ambitii imperiale dar nici ‘hoholii’ nu sunt sfinti..

    • Oleg Cojocaru spune:

      Multumesc pentru sfat, dar recomandarea cu „mai usor cu pro-ukrainiaismul agresiv” imi aminteste de atat de romaneasca invidie a vecinului (capra vecinului). Sunt convins ca acelasi gen de argumentatie o folosesc si iredentistii maghiari in legatura cu „bafta” Romaniei dupa incheierea primului razboi si unirea cu Transilvania. Despre Ucraina pot sa spun un lucru, atata timp cat ii tin pe rusi cat mai departe de noi, ii voi ajuta cu ce pot. Le dau si din gradina, le dau si capra. Da, au profitat de expansionismul sovietic, dar asa-i in casnicie. Si dupa cum stii, cadourile nu se returneaza decat daca vrea cel care le-a primit. Este o regula de bun simt, care nu intamplator sta si la baza dreptului international.

      • Cristi spune:

        Teritoriile Romanesti din Ukraina NU sunt ‘cadouri’ dom’le (precum donbas-ul sau crimeea )…ci FURATE prin pactul talharesc Molotov Pibbentrop ,faceti o confuzie grava domnule intre teritoriile romanesti anexate prin RAPT ‘RSS Ukrainiene’ si Transilvania care NU a apartinut NICIODATA Hungariei (fiind principat autonom) sau ‘unita’ cu Imperiul Austro-Ungar cu capitala la..Viena. Trianonul a fost semnat de Hungaria NU in calitate de stat independent ci de MOSTENITOARE a Imperiului. va intreb:ukrainienii ne dau ceva in schimbul acestei ‘iubiri. neconditionate? cred ca ne vor da un cutit in spate la prima ocazie, nu uitati ca tot RUSI sunt (chiar daca mai ‘MALO’ mai nespalati si mai fanatici-obsesia Banderovista este de data recenta)

        • Oleg Cojocaru spune:

          Stiu foarte bine care este diferenta. Dar stiu la fel de bine ca cei de peste Tisa (in vest), cum nici cei de peste Nipru (in est) nu vad la fel aceasta diferenta. Iar cand spuneam despre cadou, facand abstractie de faptul ca Romaniei i s-a facut o nedreptate prin rapirea Bucovinei de Nord si Basarabiei, ma refeream strict la relatia Rusiei cu Ucraina. Nu Ucraina a rapit Basarabia si Bucovina, ci Moscova (apoi le-a facut Cadou). Intelegi diferenta?
          Si draga Cristi, strict formal, nici Basarabia nu a apartinut vreodata Romaniei. Provincia a fost infiintata de Rusia dupa ce a anexat partea rasariteana a Moldovei (de la Nistru la Prut) in 1812, cand unirea celor doua principate romanesti era inca in proiect. Prin urmare, prin transfer de argument si, te citez: „Transilvania care NU a apartinut NICIODATA Hungariei”, am putea spune cu siguranta ca Moscova ar putea spune oricand acelasi lucru despre Basarabia, care nu a apartinut niciodata Romaniei (de fapt, in 1940 chiar a spus-o cu gura lui Molotov). Din pacate dupa al II-lea razboi mondial ne-am trezit cu niste granite pe care le putem schimba doar cu acordul statului-metropola. Nu e suficient sa doreasca romanii din Bucovina si cei din Bucovina sa se reuneasca cu Romania. Trebuie sa ne asiguram ca si Kievul vrea acest lucru, iar daca Ucraina nu vrea nu avem ce discuta. Doar daca nu ai tu vreo idee geniala.

  4. Cristi spune:

    k fapt divers, pe pagina de facebook a domnului Musetoiu se lafaie simblul anarhismului peste care troneaza un kalasnicov..sa fie unul din visele umede ale domnului in cauza? ca vad ca fantezii cu Putler are..ca sa rezum: tot estul Europei colcaie de agenti rusi (sau platiti de moskali) sper doar ca serviciile secrete sa nu doarma-n cizme.. sa ne trezim cu omuletii verzi prin tara..

  5. Mihail Gavril Popa spune:

    De fapt ce îi deranjează pe jurnaliştii „clasici” din România? Ei susţin că jurnalistul Dan Muşetoiu vrea să fie „politruk-ul” Moscovei? Că ar fi aservit Kremlinului. Posibil. Ei mai vorbesc că acesta nu ar respecta independenţa juranalismului? Dar toată cloaca asta fetidă, începând cu politicienii, serviciile secrete, sunt cu adevărat independente? reprezintă aceştia Poporul Român, ori sunt uneltele propagandei din Waschington? Pe ei îi deranjează, şi le e frică de faptul că Russia Today ar face o concurenţă reală minciunilor iudeo-masonice, ale actualei massmedia aservite SUA. Cine mai crede azi minciunile politicienilor, cu „visul american”?

    • Oleg Cojocaru spune:

      Mihail Gavril Popa, vrei sa spui ca o ticalosie scuza alta ticalosie? Pentru ca tu suspectezi ca presa noastrea si tot sistemul politic este sluga la stapanul iudeo-masonic, ar trebui sa fie sluga si la stapanul de la Moscova. Cu se sunt mai bune minciunile Kremlinului? Iudeo-masonii nu ne-au furat Basarabia si nordul Bucovinei, ci stapanii tai de la Kremlin. Tot ei ne-au bagat pe gat un regim politic (in 1947) care a trimis Romania la coada Europei. Pana atunci, regimul democratiei iudeo-masonice de la Bucuresti, cu toate relele, a stumulat modernizarea Romaniei, tara noastra fiind un reper al lumii civilizate, asa cum era in perioada Franta si Italia. Deci nu te repezi la imbratisat cu ursul, ca s-ar putea sa-ti stoarca carcasa. Cat despre politicienii romani, avem ceea ce meriam.

  6. Corneliu Riegler spune:

    Din ce in ce mai multi oameni vor avea optiuni pozitive fata de Rusia. Nici nu este greu atat timp cat popularitatea lui Vladimir PUTIN este in jurul cifrei de 80%, iar popularitatea liderilor europeni este in jurul a 20%. Vladimir PUTIN este singurul lider a carui popularitate a crescut dupa alegeri, in timp ce liderii ,,democrati” europeni isi conduc popoarele cu 15% din 30% prezenta la vot.

    • Oleg Cojocaru spune:

      Corneliu, popularitatea liderilor declansatori si victoriosi in razboaie este o regula in toate societatile de la Pericle incoace. Cand a trimis armata in Irak, Bush avea o popularitate de peste 80% in SUA, dar asta nu inseamna ca nu a pierdut/o mai tarziu la fel de usor cum a dobandit-o. Plus ca, indiferent cat de democrat nu s-ar da Putin, are in serviciul sau un aparat represiv (recunosc, mai uman decat cel al lui Stalin) si o propaganda care ii asigura aceasta popularitate. Vrei sa/ti amintesc cu cat castiga Ceausescu ‘alegerile” din Romania. Apoi, sondajele in Rusia reflecta nu opiniile rusilor, ci propaganda de stat televizata.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll to top