Suspiciunile ca unul dintre cele mai importante posturi tv din Ucraina a trecut sub controlul lui Viktor Medvedciuk, ”cumatrul” presedintelui rus, au aparut inca din aceasta vara. Jurnalistii publicatiei ”Shemî” au observat ca emisiunile canalului de știri „112 Ukraina“ ofera foarte mult spatiu citatelor si declaratiilor lui Viktor Medvedciuk. În paralel, pe piața mass-media din Ucraina au început să circule zvonuri despre faptul că liderul mișcării pro-Kremlin „Alegerea ucraineană-Dreptul poporului“ ar fi cumparat canalul.

Medvedciuk neagă.

Raspunsul acestuia nu i-a desurajat insa pe jurnalistii de investigatii de la Shemî, care au pornit sa sape in datele de la registrul comertului si au aflat ca postul a fost trecut pe numele cetățeanului german Edward Katz, care de altfel a si fost prezentat publicului canalului drept nou proprietar.

Ancheta jurnaliștilor a constatat că Edward Katz trăiește în în Künzell, un sat izolat din Germania, și își castiga existenta împreună cu soția sa dintr-o firma care se ocupa de revanzarea masinilor la mana a doua. Compania sa se cheama  – Exclusive Cars Katz. Pe site-ul firmei se afla la vanzare 13 autoturisme cu un pret mediu de 40 mii de dolari. Compania are capital social de 1.000 de euro și este înregistrată pe numele soției lui Katz.

Jurnaliștii de la „Shemî” l-au informat la telefon pe Edward Katz că pregătesc un material despre achizitia canalului de televiziune din Ucraina. În timpul conversației, acesta a dat asigurari că le va oferi raspunsuri în scris la toate intrebarile. Totuși, după aceea, el nu a mai răspuns la mesaje și nici la apeluri telefonice.

Pe de alta parte, noul manager al postului, care a preluat conducerea în această vară, are legături strânse cu miscarea politică înfiintata de Medvedciuk, sustine Radio Liberty. Astfel, Artem Marcevski, in varsta de 30 de ani, a participat în 2015 la alegerile locale din Kiev pe lista partidului ”Pravo naroda” (Dreptul poporului), condus de Medvedciuk.

Totodata, despre faptul că radiodifuzorul a intrat sub controlul lui Medvedciuk mărturisește nu doar  legatura noului manager cu partidul sau. În vara anului 2018 a crescut în mod semnificativ prezența politicianului în emisiunle canalului. Desi aparitiile sale fizice sunt rare, canalul este plin de citate și declarații ale sale, care deseori devin stiri difuzate la toate jurnalele informative ale postului tv.

Publicația Media Sapiens a atras atenția ca desi agenda propagandei ruse nu a fost încă depistată în politica editorială a canalului, creșterea bruscă a citatelor din Viktor Medvedciuk releva o aproierea doctrinara de pozitia oficiala a Kremlinului. Astfel, toate declarațiile lui Medvedciuk pot fi împărțite în trei categorii: critica occidentului, critica autorităților ucrainene și promovarea acordurilor de la Minsk.

 

Acest articol este proprietatea Pagina de Rusia și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (Niciun vot deocamdată)
Se încarcă...

Related Posts

One Response to Omul lui Putin a preluat controlul unui important post tv din Ucraina

  1. bogdan spune:

    Porcii sunt ca o ciuma ! Unde apar ei apare si Moartea !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll to top