Singurul portavion rusesc „Admiral Kuznețov” este o mizerie acostată la țărm, considera doctorul în științe militare, vicepreședintele Academiei Ruse de Rachete și Artilerie, căpitanul Konstantin Sivkov.

În articolul său publicat în ”Curierul militar-industrial rusesc”, Sivkov observă că crucișătoarele Proiectului 1123 nu au nicio legatura cu portavioanele.

„Din punctul de vedere al flotei de portavioane, navele proiectelor 1143.1-1143.4 sunt niste mizerii. Pana si “Admiral Kuznețov” (proiect 1143.5) nu are catapulta, iar fără ea nu poate folosi aeronave de supraveghere radar“, – a spus el. „Cu o capacitate a grupului său aerian și așa redusa, acest lucru înseamnă că în ceea ce priveste sarcina principala – asigurarea stabilității forțelor de luptă ale flotei pe mare – aceasta este diminuata de cateva ori. (Iar acum) nava este din nou legata de țărm“ – spune Sivkov.

Potrivit expertului, primul portavion cu drepturi depline ar trebui să fie considerat ca atare nava germana ”Graf Zeppelin”, lansata la apa în 1938, capturata in 1945, dar apoi distrusa in cadrul unor manevre militare în 1947. Expertul constată că distrugerea portavion capturat „este probabil o eroare de calcul gravă a conducerii de atunci a Marinei, care a aruncat tehnologia sovietica de portavioane cu o jumătate de secol în urmă“.

În martie 2018, ”Admiral Kuznețov” a fost inclus in topul revistei The National Interest al celor mai proaste portavioane lansate vreodată la apa in istoria mondială.

O astfel de evaluare nu a fost acceptată de militarii și experții ruși.

Vikramaditya

Din cele șapte crucișătoare ale Proiectului 1143 ”Krechet”, create în URSS, doar trei au supraviețuit până în prezent si se afla in serviciul flotelor militare.

„Admiral Gorșkov” a fost vândut Indiei, unde este modernizat sub numele Vikramaditya – viitoarea nava-amiral a marinei naționale.

„Variag” a fost vândut Chinei, unde după conversie a fost denumit Liaoning.

În Rusia a ramas „Admiral Kuznețov”.

Alte patru nave au fost casate si vandute la fier vechi sau ”convertite” in nave civile. Astfel, portavioanele „Kiev” și „Minsk” au fost vândute în China, unde au devenit centre de divertisment. „Novorossisk” a fost dezmembrata în Coreea de Sud, iar „Ulianovsk” direct in santierul naval in care a fost construita.

Acest articol este proprietatea Pagina de Rusia și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Votează: Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (1 voturi, media: 5,00 din 5)
Încarc...

Related Posts

2 Responses to Până și experții ruși recunosc: Portavionul ”Kuznețov” – o mizerie

  1. bogdan spune:

    Pacat de ea ! Era perfecta de barja pt carat carbuni sau pamant pe Dunare sau mare…

  2. bogdan spune:

    Ce inapoiati ! Pana si ei recunosc faptul ca Germania avea portavioane inca din 1938 iar ei Godacii nu au nici acum ! In fapt Marina Porciei si-a luat-o in WW 2 de la trupele romane si germane cand au dorit sa invadeze Constanta ! Ei au Marina doar daca se compara cu Romania…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll to top