BachMass-media occidentală s-a năpustit asupra Comitetul Internațional Olimpic pentru decizia de a permite echipei naționale ruse să participe la Olimpiada de la Rio. Ziarele cu greutate nu s-au ferit sa-l descrie pe șeful CIO, Thomas Bach, drept „pudelul lui Putin” sau sa acuze CIO că „si-a vândut sufletul”.

SUA

Decizia Comitetului Internațional Olimpic privind admiterea echipei naționale din Rusia la Jocurile Olimpice de la Rio a fost întâmpinată cu indignare de majoritatea ziaristilor din SUA.

Ziarul USA Today a declarat că CIO si-a „vândut sufletul”. Publicatia scrie că onestitatea, integritatea și fair-play-ul au devenit „jetoane pe care se schimba bani, sprijin și putere”.

Nu rămân în urmă nici colegii de la The Daily Beast, care consideră că, după ce s-a întâlnit cu „frauda sistematică” evidentă, CIO s-a dovedit prea laș și nu a putut să pună în aplicare principiile Cartei Olimpice. „Permitand ca peste 12 zile sa fie purtat steagul rusesc pe stadionul Maracana, liderii lipsiti de coloana au recunoscut oficial de ce ne temeam cu toții Jocurile Olimpice sunt murdare, evazioniștii dopajului înfloresc, iar CIO este un gardian nepotrivit pentru unul dintre cele mai mari evenimente din lume”, – scrie Daily Beast.

Yahoo! a catalogat declaratia CIO despre o posibila îndepărtare a Rusiei de la Olimpiada o „farsă”, după care Comitetul s-a purtat ca un „câine dresat” care asculta de stapanii sai – corupția și banii. Portalul de știri a declarat că respingerea descalificarii generale a echipei ruse are și o știre „buna” pentru sportivii „curati” din Rusia, care „ar trebui să existe”. „Pe de altă parte, daca pentru faptele Rusiei din ultimii câțiva ani, aceasta nu este eliminată de la Jocurile Olimpice, atunci pentru ce poate fi exclus cineva din competiție in general?” – se intreaba Yahoo!

Postul de televiziune CNN l-a difuzat pe cronicarul sportiv Christine Brennan, care a spus că CIO a câștigat „medalia de aur pentru lașitate, pentru că nu doreste să procedeze corect, și pentru ca este dispus sa se predea lui Putin”. Brennan crede că după ce a cheltuit pentru Jocurile Olimpice 2014 organizate „Dumnezeu știe unde”, liderul rus a facut un mare serviciu CIO, a intrat in prietenie cu „acești oameni predispusi la clientelism”, iar acum ei i-au întors favoarea.

Spania

Daca CIO nu a îndrăznit să interzică întregii echipe din Rusia sa participe la Jocurile de la Rio, cum vor face asta federațiile internationale sportive, pe umarul carora a fost pusa sarcina selectarii sportivilor rusi ”curati”, se intreaba ziarul spaniol ABC.es.

El Mundo scrie că CIO „s-a spălat pe mâini”, iar decizia în sine de a nu exclude o echipa întreaga – pentru prima dată în istorie  – ziarul o numeste „ciudata”. La rândul său, El Pais a remarcat că „spiritul de protest și indignare”, care până în acel moment domnea în Rusia, a fost înlocuit cu „usurarea, satisfacția și incertitudinea”.

Regatul Unit

Ziarul britanic The Guardian și-a concentrat atentia asupra implicațiilor delegării deciziilor către federațiile sportive. Potrivit ziarului, aceasta va conduce la  „incoerențe majore.” Anumite federații, în special, Federația Internațională de Haltere, ar putea exclude de la participare pe toti sportivii ruși. În același timp, alte federatii vor încerca să includa cât mai mulți sportivi din Rusia. Ca exemplu este data Federația Internațională de Judo (condusa de un alt prieten al lui Putin, românul Marius Vizer).

Cu toate acestea, multe dintre cele mai importante publicații din Regatul Unit nu au fost atât de reținute în evaluari. Daily Mail eticheteaza drept rușinoasa decizia CIO, pe presedintele forului Thomas Bach îl face „știrb”, iar pe membrii comitetului executiv – „lipsiti de coloana”. Ziarul sustine ca decizia privind admiterea echipei ruse la Jocurile Olimpice este „o tragedie pentru atletii „curati””.

La rândul său, Daily Mirror a declarat că decizia CIO este „steagul alb al capitularii in fata escrocilor”, iar Financial Times a numit-o „victorie pentru Kremlin și o lovitură serioasă pentru WADA”. Un fost ambasador britanic în Rusia a scris un articol în Daily Telegraph, în care a spus că Rusia este un „stat putred”, care merita descalificarea totala a echipei sale. De asemenea, el a acuzat țara de „lipsa eticii publice”.

Germania

Mass-media germană s-a concentrat pe relația dintre șeful CIO Thomas Bach și Vladimir Putin. Bild il face pe Bach „pudelul lui Putin” si spune ca pentru seful CIO prietenia cu liderul rus este mai importanta decât sportul.

Focus on-line spune că Comitetul Internațional Olimpic a comis un „act rușinos”, „si-a batut singur joc de sine” și „a transformat Olimpiada într-o farsă”, iar amicitia  șefului CIO cu presedintele rus a „adăugat un gust amar”. La rândul său, Süddeutsche Zeitung consideră că verdictul comisiei „sună ca și cum a fost dictat personal de Putin”.

Elveția

Publicația Blick a descris duminica trecuta drept „una dintre cele mai întunecate din istoria sportului”, iar „președintele CIO Thomas Bach a pus la cale un șiretlic josnic ca să nu pună în pericol prietenia personală cu președintele rus Vladimir Putin”, – spune Blick.

Franța

Tema „zi neagră pentru sport” au abordat-o si francezii de la Le Monde. Ziarul citeaza Institutul Organizațiilor Naționale Anti-Doping (INADO) care a numit duminica o zi trista pentru sport. În plus, publicația amintește că decizia CIO nu a incheiat problema – pe sportivii ruși îi pot aștepta „surprize” din partea federațiilor sportive.

Publicatia Libération sustine că Putin „a sunat pe cine trebuie pentru ca echipa rusa sa nu fie complet eliminată de la Jocurile Olimpice”.

La rândul său, TV5 Monde a acuzat CIO de lipsa de curaj. In plus, canalul de televiziune francez a menționat-o pe Iulia Stepanova – atleta care a participat la dezvaluirile despre program de dopaj rusesc. TV5 Monde a numit „paradox istoric” faptul că prin decizia CIO atleta nu va putea să participe la Jocurile Olimpice din cauza dopajului cu care a fost prinsa anterior.

Suedia

Dagens Nyheter reda cuvintele președintelui Uniunii Ssportive din Suedia  – Bjorn Eriksson, care a criticat în termeni foarte duri decizia Comitetului Olimpic. El crede că CIO ar trebui să ia „măsuri extraordinare”, dar, în schimb el „forul a plecat de la locul faptei cu coada între picioare”.

Espressen constata că întreaga istorie a scandalului de dopaj s-a încheiat cu victoria lui Vladimir Putin. Ziarul considera o greseala faptul că sportivii ruși vor merge la Jocurile Olimpice de la Rio.

Acest articol este proprietatea Pagina de Rusia și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Votează: Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (5 voturi, media: 5,00 din 5)
Loading...

Related Posts

3 Responses to Presa occidentală despre decizia CIO: ”S-a întâmplat ce ne temeam mai tare!”

  1. Catun spune:

    Una peste alta, acum se va vedea adevarata valoare a sportivilor rusi. Sa speram ca cei care participa vor fi curati, desi ma indoiesc.
    Putin e un cancer. Unde atinge, corupe.

  2. ANTIPUTIN spune:

    Tarul rosu a corupt
    CIO, din picioare pan’la rat
    Bach e’un biet catelus
    Lui Putin, el face sluj

    La Soci, Thomas ranjea
    Pe sportivi, ii umilea
    Punga Putin i’o umplea
    Pe gura il saruta

    Azi chiar s’a descoperit
    Taru’i de sida lovit
    Ah, ah se vaita Bach
    Si se spanzura de’un crac!

  3. bogdan spune:

    La cate zeci de milioane a bagat Ospiciul in cei cativa membri din conducerea CIO rezultatul era mai mult decat previzibil…Porcii astia imput toate locurile unde pun copita si ratul…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to top