CerepninaServiciul de Securitate al Ucrainei (SBU) a expulzat-o pe angajata postului tv propagandistic din Rusia „Pervîi Kanal” Alexandra Cerepnina, pentru activități anti-ucrainene, scrie Interfax-Ucraina.

„Astăzi a fost expulzata jurnalista postului Pervîi Kanal  Alexandra Cerepnina, care a obtinut si interdicție de intrare în Ucraina timp de trei ani”, – a declarat SBU într-un comunciat de presa.

Serviciile secrete ucrainene sustin că motivul pentru expulzarea din țară a fost ca Cerepnina a desfasurat „activități distructive anti-ucrainene”.

Potrivit centrului de presă al SBU, corespondentul postul tv rus a regizat și pus în scenă diverse subiecte pentru canalul de propaganda.

Din cauza expulzarii reporterului rus, Comitetul de Investigatii al Federației Ruse (Procuratura) a deschis un dosar penal, acuzand ofiterii SBU de „privarea ilegală de libertate in intelegere conspirativa de catre un grup de persoane” și „împiedicarea activității profesionale legale a jurnaliștilor, de către o persoană care abuzeaza de poziția sa oficială”.

Un oficial al procuraturii, Vladimir Markin, a declarat ca:”Astăzi, Ucraina este o țară unică nu numai în Europa, dar, probabil, în întreaga lume, unde răpirile, violurile, deportarile și uciderea jurnaliștilor este organizata practic pe banda rulanta. As numi acets proces „o sterilizare banderovista a jurnalismului”,” – a spus oficialul.

Declaratia Comitetului de Investigatii nu spune nimic despre modul în care ancheta din Rusia va instrumenta acest caz deschis impotriva fortelor de securitate din Ucraina.

Trebuie sa recunoastem ca jurnlistii rusi au fost deseori prinsi desfasurand activitati cu caracter subversiv sau efectuand sarcini de război informativ. Canalele TV rusești în mod repetat au fost prinse trucand si manipuland informatii în legătură cu evenimentele din Ucraina.

De exemplu, în ziua numărarii voturilor la alegerile prezidențiale din Ucraina de pe 25 mai, postul de stat rus ORT a răspândit „știrea” că liderul extremist Dmitro Iaros a iesit pe primul loc, deși acesta a castigat sub un procent din voturile alegatorilor.

În mod similar, postul Pervîi Kanal a mințit despre „copilul răstignit” de militarii ucraineni în Slaviansk.

Minciunile si manipularea brutala facuta de posturile tv rusesti au obligat Ucraina sa ia masuri de aparare impotriva acestui razboi informational, interzicând difuzarea a 15 canale TV rusești pe teritoriul tarii. La randul sau, Consiliul Național de Radiodifuziune a anunțat lista cu 49 de propagandiști ruși care îşi spun jurnaliști, carora le este refuzată intrarea în Ucraina.

Acest articol este proprietatea Pagina de Rusia și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Votează: Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (2 voturi, media: 5,00 din 5)
Încarc...

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll to top