Moscova a reorientat fluxurile masive de țiței dinspre vest spre est, pentru a-și consolida poziția de lider pe piața din China, motiv pentru care calitatea principalului sortiment de petrol exportat de Rusia în Occident – Urals –  a scăzut brusc, potrivit unui articol exclusiv al Reuters.

Opt surse odata din piața de energie au confirmat că pentru țițeiul de calitate Urals, care ajunge în Europa prin conducat „Drujba“ (Prietenia) și este expediat cu petroliere prin porturile din Marea Baltică și Marea Neagră, în mod regulat este sub nivelul de calitate impus de autoritatile de resort inclusiv din Rusia.

Monopolul rusesc al petrolului de conducta Transneft nu mai reusieste sa mentine densitatea și conținutul de sulf din Urals în parametrii declarați. În același timp, furnizorul rus sustine că consumatorii nu văd nicio problemă în calitatea Urals. Este adevărat că majoritatea rafinariilor care primesc petrol prin conducat „Drujba” nu au cum sa renunte complet la livrarile prin conducta din Rusia.

Conform unei alte surse a agenției, trader într-o companie europeană, acum ramane  o singură opțiune – „reducerea achizițiilor de Urals si inceperea furnizarii de țițeiuri mai usoare pentru amestecare“.

Alți procesatori din Europa spun că problema este cunoscută de mult timp, deși nu a fost atât de acută. Totuși, aceasta cauzează nemulțumiri la rafinăriile europene.

Mirosław Kochalski, vicepreședintele companiei poloneze de petrol și gaze PKN Orlen, a avertizat deja că firma va cere o reducere a prețului Urals în cazul înregistrarii uner diminuari constante a calității țițeiului.

„Dacă unii dintre parametri nu corespund celor specificati in contract, acesta va fi supus renegocierii cu partenerii, inclusiv în ceea ce privește condițiile de stabilire a prețurilor. În acordurile noastre ne concentram în primul rând pe calitatea mărfii“, – a spus el.

Sulf și densitate

Principala problemă a țițeiului rusesc este creșterea conținutului de sulf în marfa furnizata către rafinăriile din Germania, Republica Cehă, Slovacia și Ungaria.

În conformitate cu standardele existente, indicatorul de sulf nu trebuie să depășească 1,8%, dar acesta „sare cu mult de nivelul stabilit, iar acest lucru devine sistematic”, sustine una dintre sursele Reuters.

Conform materialelor stațiilor demasurare oferite de trei companii europene, pe ramura nordica a conductei „Prietenia“ Rusia a vândut petrol cu o concentartie de sulf de până la 1,81-1,85%, cu 0,15 puncte procentuale mai mult decât în ​​medie anul trecut.

În livrările pe mare de Urals, conținutul de sulf rămâne normal, dar depășește densitatea. În transporturile din portul Novorossiysk, această cifră a ajuns la 877,7-878,3 kg pe metru cub la 15 grade Celsius, în timp ce norma prevede maxim 873,5.

„Companiile de petrol sunt în șoc. Din perspectiva consumatorului a aparut o întrebare – este o chestiune de cantitate sau de preț?“, – a declarat unul dintre comercianții de pe piața Urals.

Tot cei mai bun pentru chinezi

De la începutul anului 2018, în conformitate cu acordul interguvernamental dintre Moscova și Beijing, Rusia aproape ca a dublat furnizarea de țiței ESPO Blend cu conținut scăzut de sulf catre China, prin conducta Siberia de Est – Oceanul Pacific și intenționează să livreze în această țară 28,3 milioane de tone de astfel de petrol din ianuarie pana in decembrie.

Rusia este forțata să redirecționeze țițeiul usor din direcția vestică, deoarece, ca urmare a punerii în aplicare a pactului OPEC+, nu a reușit să obțină o nouă creștere a producției în Siberia de Est pentru a mari livrarile de petrol cu conținut redus de sulf în China.

Punerea în aplicare a acordului cu OPEC este cu siguranță o prioritate pentru Federația Rusă, dar nu toate companiile petroliere rusești vor beneficia de ea în mod egal.

Astfel, cota „Rosneft“ în volumul exporturilor în direcția Asiei, la sfârșitul anului 2017, a fost de 42% din total în sistemul „Transneft“, cota „Surgutneftegaz“ – 30%, „Gazpromneft“ și ” Lukoil „- aproximativ 6% și, respectiv 5%.

Acest articol este proprietatea Pagina de Rusia și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Votează: Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (3 voturi, media: 3,67 din 5)
Se încarcă...

Related Posts

4 Responses to Reuters: De dragul Chinei, Rusia sacrifică calitatea țițeiului livrat în Europa

  1. mocanu dan spune:

    CALITATE PETROLULUI CU EXCES DE SULF EXTRAS DIN RUSIA SE CUNOASTE DE DE ZECI DE ANI NU DE ACUMA,INCLUSIV GAZUL METAN ESTE CU EXCES DE SULF FIIND PRETABIL MAI MULT LA ARDERE,DAR FOLOSIT IN PEROCHIMIA DE VIRF GAZUL SI TITEIUL LOR ESTE UN DEZASTRU….CINE VREA TITEI,GAZE DE CALITATE SA LE ACHIZITIONEZE DIN ROMANIA(FOARTE PURE)SI ESTE PACAT SA LE ARZI IN CENTRALE TERMO ELECTRICE…..PETROL FOARTE BUN ESTE IN GOLFUL PERSIC SI ARABIA,LIBIA .

  2. bogdan spune:

    Nici o problema ! Asta va urgenta crearea de terminale pt primire petrol din USA , Libia, Qatar precum si cote mai mari din Marea Nordului pt Europa Centrala ! Ar fi ideal sa scapam odata de porcii astia santajisti ! Oricum in 2030 UE nu va mai importa deloc sau aproape deloc petrol din Porcie deoarece principalul consumator- automobilele cu combustie interna vor functiona deja electric ! Iar petrolul necesar pt transportul rutier de marfa si cel necesar pt obtinere de derivati ai petrolului(mase plastice etc) va fi indeajuns din productia Europeana in special din Marea Nordului poate putin si din Azerbaijan !

  3. HT spune:

    porcii de rusi or sa se incece in petrol,

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll to top