Mass-media spaniolă a evidentiat înclinarea firească a postului tv RT și a agentiei de stiri Sputnik, care emit inclusiv în limba spaniola, pentru susținerea separatiștilor catalani.

„Ambele s-au umplut până la refuz cu stiri false, iar pe 1 octombrie – ziua referendumului ilegal: au portretizat pe larg plebiscitului ca pe un fenomen normal și democratic, care a fost insa împiedicat cu “bâta polițienească“ de autoritatile spaniole, – scrie ABC.

Într-o infografie, publicata pe site-ul RT în luna octombrie cu o colectie de „puncte de vedere ale unor deputați sau experți (dar niciodată – punctele de vedere ale oficialilor) se contura imaginea, conform căreia aproximativ o duzină de țări UE, printre care Belgia, Marea Britanie, Irlanda, Suedia, Finlanda, Norvegia, Elveția și chiar Slovenia, ar fi lăudat dorința catalană de separare”.

De asemenea, nu se poate sa nu mentionam articolul „Țara extrem de autoritară și antidemocratică”, care a apărut pe site-ul RT. Articolul citează diverse surse, în special media și experți britanici, care consideră Spania aproape un „stat fascist” din cauza arestării „deținuților politici” (catalani).

„De când criza catalană a intrat în faza cea mai critică, interesul mass-media rusești a devenit imens”, notează ABC și explică acest lucru prin faptul că Moscova a încurajat separatismul în Transnistria (Moldova), Abhazia și Osetia de Sud (Georgia) și Lugansk (estul Ucrainei), precum și în Crimeea –  teritoriu pe care în cele din urmă l-a anexat.

Catalonia, în opinia presei oficiale rusești, este un caz evident de „sete în masă pentru libertate”, care are „adânci rădăcini istorice”.

Cu toate acestea, oficial, Kremlinul și guvernul rus și-au exprimat sprijinul pentru integritatea teritorială a Spaniei, iar ambasadorul rus la Madrid, Iuri Korciaghin a criticat mass-media spaniolă pentru dezvaluirle privind intervenția Rusiei, in special prin RT și Sputnik in treburile interne ale Spaniei, numindu-le „eronate și periculoase“.

Poate nu intamplator, la sfârșitul lunii octombrie, rețeaua socială Twitter a interzis pentru RT și Sputnik să publice reclame pe conturile sale.

Acest articol este proprietatea Pagina de Rusia și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Votează: Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (3 voturi, media: 3,67 din 5)
Se încarcă...

Related Posts

2 Responses to RT și Sputnik sunt acuzate de influență destabilizatoare în timpul crizei catalane

  1. bogdan spune:

    Taranul Ion grojaie ! Pai sa apere dreptul ma-tii la autodeterminare ! Sa nu mai stea inchisa in cocina non stop si data la monta sa fete godaci imbecili ca tine…

  2. rsumy spune:

    Ruși borâți !!!
    Europa se trezește…
    🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to top