Site-urile de limbă rusă Baltnews, care operează în Estonia, Letonia și Lituania, sunt deținute de agenția de știri de stat „Russia Today“, releva o ancheta realizata de Re:Baltica.

Domeniile celor trei site-uri Baltnews (.ee, .lv și .lt) sunt înregistrate de compania olandeza Media Capital Holding. Aceasta companie a fost înființată în 2013 și are capital social în valoare de un euro.

Unicul proprietar al Media Capital Holding este firma ruseasca OOO ”Media Kapital“ care, la rândul său, este deținuta de ziarul „Moskovskie Novosti“,  parte din agentia de stat „Russia Today“.

În 2016, editorul Baltnews, Alexander Kornilov, a fost arestat în Estonia sub suspiciunea de falsificare a documentelor fiscale. S-a presupus că el a deturnat banii  alocați pentru propaganda prorusa. Probabil din cauza asta autoritatile au decis neinceperea urmaririi penale.

Așa cum observa Re:Baltica, impactul real al site-urilor Baltnews asupra publicului țărilor baltice este nesemnificativ. De exemplu, în Letonia, audiența site-ului este de treizeci de ori mai mică decât cea a principalului portal de limbă rusă – Delfi.

Acest articol este proprietatea Pagina de Rusia și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Votează: Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (1 voturi, media: 5,00 din 5)
Se încarcă...

Related Posts

One Response to Russia Today deține pe ascuns site-uri de știri în țările baltice

  1. bogdan spune:

    Oare ar fi ceva anormal pt teroristii OLr ?! Desigur ca nu…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to top