EuronewsServiciul rusesc al postului de televiziune francez Euronews, finanțat de Moscova, a refuzat să ofere locurile de muncă disponibile jurnaliștilor serviciului ucrainean, în încălcarea legislației muncii franceze, anunta EurActiv.

Euronews este o corporație media privată care primește fonduri semnificative de la UE, dar în ultimii ani a fost destabilizata dupa apariția investitorilor străini.

Ultimul episod îl reprezinta închiderea Serviciului ucrainean din cauza lipsei de fonduri, precum și concedierea a 17 jurnaliști.

Deși Serviciul rus al Euronews avea cinci posturi disponibile, a refuzat să accepte pe oricare dintre cei 17 jurnaliști din serviciul ucrainean. Managementul a explicat că nu poate sa-i angajeze pe jurnaliști ucraineni din cauza unei instrucțiuni speciale a acționarul rus (Compania de Radio si Televiziune de Stat din Rusia).

Jurnaliștii spun că refuzarea la angajare a celor restructurati in cadrul aceleiasi companii reprezinta o încălcare clară a legislației muncii franceze, ca să nu mai vorbim despre responsabilitatea etică a companiei față de oamenii care lucrează la ea de mai bine de cinci ani.

Cu toate acestea, administrația a declarat că jurnaliștii ucraineni nu pot lucra la Serviciul rus din cauza că ”fondul lor cultural este foarte diferit”.euronews2

De asemenea, jurnaliștii reclama că managementul Euronews transformă treptat postul într-un fel  de „CNN rău„, care acoperă totul, mai puțin UE.

„Dacă astăzi conducerea ascultă de Rusia în ceea ce privește selecția jurnaliștilor, acest lucru înseamnă că mâine tot postul Euronews poate fi obligat să difuzeze mesajele propagandei statului rus”, – a spus unul dintre jurnaliști.

Situația financiară a Euronews s-a deteriorat după ce împotriva canalului a fost impusa o amendă de 1,5 milioane de euro pentru utilizarea unui video fără permisiunea autorului – agenția AFP.

Euronews este un canal de știri multilingv cu sediul la Lyon. Creat în 1993, este o asociație de 20 de radiodifuziuni publice, care ofera știri mondiale din perspectivă pan-europeană.

Acest articol este proprietatea Pagina de Rusia și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Votează: Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (2 voturi, media: 5,00 din 5)
Loading...

Related Posts

One Response to Scandal la Euronews, după ce Moscova a interzis angajarea jurnaliștilor ucraineni

  1. bogdan spune:

    „Fondul lor cultural este foarte diferit”.Adica nu sunt indobitociti ca cei din OLR ! Asta aminteste de „originea sanatoasa” de care trebuia „sa dispui” pt a putea accede in Universitati sau posturi de conducere dupa ce au ocupat Godacii Romania la sfarsitul WW 2. Daca erai din familie mai instarita sau de chiaburi te calificai doar pt puscarie,canal,etc ! Daca erai de origine sarantoc, betiv,turnator,pupincurist sovietic puteai sa ajungi director cu 2-3 clase sau in unele cazuri doar stiind semna…Valorile sovietice raman aceleasi indiferent de secol…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to top