Posts Tagged ‘propaganda ruseasca’

  • Un post radio din SUA a câștigat 1,4 milioane de dolari pentru difuzarea de propagandă rusească

    on iul. 2, 19 • in Rusia în lume, Ultrascurte • with 2 Comentarii

    Autoritățile ruse au transferat peste 1,4 milioane de dolari unei companii din Florida, care timp de doi ani a difuzat propaganda Kremlinului în capitala SUA, Washington, relateaza „Vocea Americii”, care citeaza organizația neguvernamentală americană Center for Responsive Politics. Organizația de monitorizare a raportat că RM Broadcasting, o companie cu sediul în Florida, s-a înregistrat oficial la Departamentul de Justiție ca agent străin în urma cererii unui judecător federal, emisă în luna mai. RM Broadcasting a raportat că a încasat peste 1,4 milioane de dolari din noiembrie 2017 până în iunie 2019 pentru difuzarea non-stop a...

    Read More »
  • Austria a acuzat Ucraina de încălcarea Acordului de asociere cu UE

    on mart. 12, 19 • in Promo - portal, Recomandate, Regiuni, Slider, Ucraina, Ultrascurte • with 3 Comentarii

    Ministrul austriac de externe l-a convocat pe ambasadorul Ucrainei la Viena, Alexander Șcerba, pentru a da explicații privind interdicția de a intra în Ucraina pentru șeful unei secții a postului ORF, Christian Verschutz, și a declarat că acest pas contravine valorilor Acordului de asociere cu UE, a anunțat luni Ministerului de Externe al Austriei. Secretarul general pentru afaceri externe, Johannes Peterlik, a discutat cu ambasadorul Ucrainei. „Johannes Peterlik a cerut ridicarea interdicției de intrare impusă de autoritățile ucrainene, precum și acordarea acreditării în zona de conflict pe partea ucraineană a liniei de demarcație pentru corespondentul...

    Read More »
  • Parisul acuză propaganda de stat rusească că sprijină protestele „vestelor galbene”

    on ian. 10, 19 • in Box, Promo - portal, Recomandate, Rusia în lume, Ultrascurte • with 2 Comentarii

    Mișcarea de protest a „vestelor galbene” franceze primește sprijin din străinătate, sustine secretarul de presa al guvernului francez, Benjamin Griveaux, scrie MetroNews. „Este suficient să vedem sprijinul, cel puțin din punct de vedere moral, exprimat în declarațiile recente ale celor doi miniștri italieni, care și-au exprimat în mod clar sprijinul pentru mișcarea ”vestelor galbene”, a explicat reprezentantul guvernului francez, reamintind declarațiile celor doi vicepremieri ai Italiei, Matteo Salvini și Luigi Di Maio. În plus, adaugă el, „știm despre simpatiile unor medii de propagandă care nu pot fi numite mass-media, cum ar fi Russia Today. Eric...

    Read More »
  • Comisar UE: Înainte de incidentul din strâmtoare, Rusia timp de un an a derulat o campanie agresivă de dezinformare

    on dec. 10, 18 • in Promo - portal, Războiul din Ucraina, Regiuni, Slider, Ucraina, Ultrascurte • with 2 Comentarii

    Înainte de capturarea celor trei nave ucrainene și a echipajelor lor în apropiere de strâmtoarea Kerci, Kremlinul a desfășurat de peste un an o campanie de dezinformare menită să îmbuneze opinia publică față de Rusia prin calomnierea Ucrainei, a declarat comisarul european pentru securitate Julian King, potrivit The Guardian. Potrivit comisarului, Rusia a pregătit decizia sa de a ataca navele ucrainene prin răspândirea „știrilor false”. Declarațiile false acuzau Ucraina de infectarea mării cu holeră sau că serviciile de securitate ucrainene încercau să transporte o bombă nucleară în Crimeea ocupată, a spus King. El a menționat...

    Read More »
  • NG: Propaganda rusă se pare că rătăcește în astral

    on apr. 22, 18 • in Promo - portal, Ruşi descreieraţi, Slider, Ultrascurte • with 1 Comentariu

    În utima vreme propaganda rusă manifestă alienare totală. Ai impresia că rătăcește în astral si nu gaseste drumul de intoarcere pe Pamant, scrie publicația Novaya Gazeta, într-un editorial de redactie. Mai ales acest lucru se poate vede din isteria declansata în jurul atacurilor chimice din Siria, negate vehement de oficialii rusi, de la reprezentantul Ministerului de Externe, odioasa Maria Zaharova, pana la reprezentantul permanent la ONU, Vasili Nebenzia. Nu au rămas deoparte nici televizinile publice din Rusia, care si-au ajustat imediat emisiunile în favoarea productiilor pe tema siriana. Totul este conceput în spiritul celor mai...

    Read More »
  • ”SurkovLeaks”. Parlamentul britanic a redactat un raport despre metodele Kremlinului de influențare ascunsă

    on apr. 2, 18 • in Box, Promo - portal, Recomandate, Rusia în lume, Ultrascurte • with 2 Comentarii

    Publicația The Times scrie despre un nou raport al parlamentarilor britanici, care analizează a treia serie ale așa-numitelor ”SurkovLeaks”. Documentul concluzionează că Rusia utilizează în Marea Britanie și în alte țări metode și activități subversive și de dezinformare, similare cu cele pe care le-a folosit pentru declanșarea conflictului din estul Ucrainei. Cele două loturi anterioare de scurgeri de informații din contul de e-mail al lui Vladislav Surkov (de aici si denumirea – ”SurkovLeaks”), consilierul lui Vladimir Putin pe probleme privind Ucraina, au fost publicate în 2016 de către gruparea de hackeri din Ucraina „Kiberhunta“. Hackerii...

    Read More »
  • Parlamentul rus pregătește o declarație despre inadmisibilitatea „discriminării” presei rusești în Moldova

    on ian. 18, 18 • in Democraţie putinistă, Moldova, Regiuni, Ultrascurte • with 4 Comentarii

    Duma de Stat a Federației Ruse a prezentat un proiect de Declarație a deputaților privind inadmisibilitatea ”discriminării” mass-media rusești în Moldova, transmite „RIA Novosti”. Despre Declarația în cauză se menționeaza în baza de proiecte de lege depuse la Duma de Stat. Agentia de știri nu explica cum anume va răspunde Rusia la adoptarea în Republica Moldova a legii care interzice propaganda rusească. Reamintim că, la sfârșitul lunii decembrie 2017, parlamentul moldovean a aprobat legea, respinsă inițiat de președinte, care interzice retransmisia știrilor și a programelor informatice și analitice rusești în țară. La 5 ianuarie, Curtea...

    Read More »
  • În sfârșit! În Moldova a fost interzisă propaganda tv din Rusia

    on dec. 8, 17 • in Moldova, Promo - portal, Recomandate, Regiuni, Slider, Ultrascurte • with 7 Comentarii

    Parlamentul din Republica Moldova a votat o lege care interzice difuzarea de știri și programe analitice rusești pe teritoriul republicii. Unii experți consideră că legea este necesară, în timp ce alții spun că este o ”încălcare a libertății de exprimare”. Pe posturile de televiziune din Moldova nu vor mai fi retransmise știrile și talk-show-urile politice ale posturilor tv din Rusia. Modificările aduse legislației au fost adoptate de Parlamentuld e la Chisinau la 7 decembrie. Potrivit noilor norme adoptate in materie de audiovizual, în țară va fi premisa retransmiterea numai a emisiunilor informative și a celor...

    Read More »
  • SUA au cerut postului tv RT America să se înregistreze ca agent străin

    on sept. 12, 17 • in Box, Promo - portal, Recomandate, Rusia în lume, Ultrascurte • with 6 Comentarii

    Postul tv de propaganda RT (Russia Today) din SUA a anunțat că Departamentul de Justiție al SUA i-a trimis o scrisoare cu cererea de a se înregistra ca agent străin. În legislația SUA, agenții străini sunt persoane sau organizații angajate în activități politice interne în numele unui stat străin. Activitățile unor astfel de agenți străini sunt supuse unor restricții. „Compania, care oferă servicii pentru întregul canal RT America în Statele Unite, inclusiv activitățile sale curente și de producție de televiziune, a primit o scrisoare de la Departamentul de Justiție al SUA, care prevede că societatea...

    Read More »
  • Studiu: Cum manipulează propaganda rusească pe Internet opinia publică?

    on iun. 21, 17 • in Promo - portal, Rusia în lume, Slider, Ultrascurte • with 4 Comentarii

    Un val de ”propagandă” digitală, venită în special din Rusia prin programe informatice autonome (de tip ”bot”), difuzează informații eronate pentru a manipula opinia publică în întreaga lume, conform unui studiu britanic prezentat la Washington, transmite AFP. Realizat de Universitatea Oxford, studiul analizează utilizarea așa-numitelor programe de tip ”bot” pe rețelele de socializare pentru a influența politica din nouă țări: Brazilia, Canada, China, Germania, Polonia, Taiwan, Rusia, Ucraina și Statele Unite, scrie Agerpres.ro. „Propaganda prin calculator este unul dintre cele mai puternice instrumente noi împotriva democrației”, scriu coordonatorii studiului, Philip Howard și Samuel Woolley, care...

    Read More »
Scroll to top