Posts Tagged ‘RT’

  • Diferența dintre un ”agent străin” din SUA și unul din Rusia

    on dec. 1, 17 • in Democraţie putinistă, Ultrascurte • with 4 Comentarii

    Organizația internațională Human Rights Watch, cu sediul la New York, a declarat că autoritățile ruse au luat măsuri punitive împotriva unor persoane și organizații, acuzându-le că ar susține „organizații străine declarare indezirabile”. Human Rights Watch afirmă că este o consecință „absurdă”, dar logică a legii din 2015, prin care procurorii pot declara orice organizație străină drept indezirabilă, dacă sunt de părere că aceasta ar „reprezenta un pericol la securitatea națională”. Prevederile legii sunt suficient de vagi pentru a permite exagerări, iar cazurile comentate de HRW se referă la persoane sau organizații, cel puțin 11 din...

    Read More »
  • RT și Sputnik sunt acuzate de influență destabilizatoare în timpul crizei catalane

    on nov. 14, 17 • in Promo - portal, Ruşi descreieraţi, Slider, Ultrascurte • with 2 Comentarii

    Mass-media spaniolă a evidentiat înclinarea firească a postului tv RT și a agentiei de stiri Sputnik, care emit inclusiv în limba spaniola, pentru susținerea separatiștilor catalani. „Ambele s-au umplut până la refuz cu stiri false, iar pe 1 octombrie – ziua referendumului ilegal: au portretizat pe larg plebiscitului ca pe un fenomen normal și democratic, care a fost insa împiedicat cu “bâta polițienească“ de autoritatile spaniole, – scrie ABC. Într-o infografie, publicata pe site-ul RT în luna octombrie cu o colectie de „puncte de vedere ale unor deputați sau experți (dar niciodată – punctele de...

    Read More »
  • Twitter a interzis publicitatea de la Russia Today și Sputnik

    on oct. 26, 17 • in Promo - portal, Recomandate, Slider, Ultrascurte • with 1 Comentariu

    Serviciul de microblogging Twitter a interzis conturilor deținute de Russia Today (RT) și Sputnik să trimită postări publicitare. Anunțul companiei a fost publicat în seara zilei de 26 octombrie. Twitter a explicat că decizia a fost luată pe baza concluziilor comunității americane de informații că ambele organizatii media din Rusia încercau să influențeze alegerile prezidențiale din SUA în 2016. În plus, Twitter a anunțat ca va trimite în scopuri caritabile cele 1,9 milioane dolari reprezentand veniturile generate de vânzarea publicității RT și Sputnik începand din 2011. Fondurile vor fi direcționate spre cercetări independente privind utilizarea...

    Read More »
  • Times: De dragul onorariilor mari, politicienii britanici ajută propaganda lui Putin

    on oct. 11, 17 • in Promo - portal, Recomandate, Rusia în lume, Slider, Ultrascurte • with Fără comentarii

    Publicația britanică Times vorbește despre întrebările adresate politicienilor britanici în legătură cu aparițiile lor tot mai dese pe postul de televiziune propagandistic RT. Jurnalistii au calculat ca, începand cu 2015, când lider al Partidului laburist a devenit Jeremy Corbyn, miniștrii cabinetului din umbra au participat de 26 de ori la emisiunile postului de propaganda rusească. Nici reprezentanții Partidului Conservator nu s-au lăsat mai prejos, încasând onorarii de mii de lire sterline pentru participarea la emisiunile RT. Ministrul actualului guvern, Michael Gove, a întrebat de ce deputații apar pe canalul propagandistic al Kremlinului. Conservatorii de rang...

    Read More »
  • „Reporterii” RT au păcălit o țară susținând că la New York s-a sărbătorit ziua lui Putin

    on oct. 9, 17 • in Promo - portal, Ruşi descreieraţi, Slider, Ultrascurte • with 2 Comentarii

    Reporterii RT au realizat o știre, preluata de toate posturile tv federale rusești, despre un restaurant american care, în onoarea zilei de naștere a președintelui rus, ar fi oferit clienților săi un nou burger – Putinburger. Știrea a fost falsificata de „reporteriii” RT cu complicitatea unei angajate de origine rusa, a declarat ulterior Sean Ryan, reprezentantul oficial al restaurantului cu pricina din New York, – Lucyʼs Cantina Royale – potrivit The Guardian. În reportajul raspandit de agenția Ruptly (deținută de RT), Tamara – o angajata a restaurantului – a declarat că la aniversarea a 65...

    Read More »
  • Google a eliminat RT din lista canalelor preferate de pe YouTube

    on oct. 4, 17 • in Box, Promo - portal, Recomandate, Rusia în lume, Ultrascurte • with 7 Comentarii

    Google a exclus „Rusia Today” (RT) din lista resurselor video premium de pe YouTube, pe care compania le ofera agențiilor de publicitate, a anunțat purtătorul de cuvânt al companiei, potrivit Bloomberg. Decizia a fost luată în contextul investigațiilor din Congresul SUA a modului în care agenții ruși au folosit platforme digitale pentru a influența alegerile din Statele Unite. Google a fost invitata împreuna cu Facebook și Twitter să depună mărturie în comitetele Senatului și Camerei Reprezentanților. Și YouTube a ajuns în centrul atenției Congresul SUA, care investigheaza rolul RT și a altor rețele in alegerile...

    Read More »
  • Moscova va răspunde dacă organizația RT va fi declarată „agent străin” în SUA

    on oct. 2, 17 • in Box, Promo - portal, Recomandate, Rusia în lume, Ultrascurte • with 1 Comentariu

    Îngrijorările autorităților ruse cu privire la efectele restricțiilor SUA asupra activitatii mass-media de propagandă a Rusiei au atins un nou nivel pe 30 septembrie, cand presedintele rus Vladmir Putin a declarat în fața membrilor permanenți ai Consiliului de Securitate al Rusiei despre „incercarile de a pune presiune pe mass-media ruse de limba engleza”. În aceeași zi, radiodifuzorul CNN, care detine in Rusia o licență de difuzare, a primit un avertisment administrativ de la agenția de reglementare Roskomnadzor pentru „inexactitate in afisarea programului emisiunilor“. Roskomnadzor a emis o declarație oficială, în care afirma: „Reprezentanții postului de...

    Read More »
  • Oliver Stone susține că fiul său nu este agent rus

    on iun. 19, 17 • in Promo - portal, Recomandate, Rusia în lume, Slider, Ultrascurte • with 6 Comentarii

    Regizorul american Oliver Stone a declarat într-un interviu pentru CNN că fiul său, care lucrează pentru canalul propagandistic RT, nu este un „agent rus“. Prezentator CNN Brian Stelter l-a întrebat pe Stone dacă fiul său are ceva de-a face cu documentarul „Interviu cu Putin“, lansat recent pe canalul tv amercian Showtime. „Fiul meu lucrează la RT deja de șase sau șapte ani, este mult mai mult față de când a început acest proiect (intervul cu Putin – n.r.). Fiul meu face interviuri foarte interesante. Dar în acest caz nu există nicio legătură și el nu...

    Read More »
  • Macron nu s-a jenat de prezența lui Putin ca să acuze Rusia de propagandă mincinoasă

    on mai 30, 17 • in Box, Promo - portal, Recomandate, Rusia în lume, Ultrascurte • with 18 Comentarii

    În cadrul conferinței de presă de la Versailles cu omologul său rus Vladimir Putin, președintele francez Emmanuel Macron nu s-a ferit să acuze de față cu șeful Kremlinului mass media rusa de stat de propagandă mincinoasă în timpul campaniei pentru alegerile prezidențiale din Franța. În timpul campaniei electorale din Franța, echipa lui Macron a interzis agenției de presă Sputnik și canalului de televiziune Russia Today (RT) să aibă acces media la sediul campaniei. Macron a comentat cu privire la activitatea RT și Sputnik, răspunzând la întrebarea corespondentului RT France, care s-a plâns la conferință că...

    Read More »
  • Șeful CIA: GRU a folosit WikiLeaks pentru a face publice informații furate

    on apr. 14, 17 • in Box, Promo - portal, Recomandate, Rusia în lume, Ultrascurte • with 12 Comentarii

    WikiLeaks este un serviciu de informații non-guvernamental ostil, care este de multe ori instigat de către guverne străine. Direcția Generală de Informații a Statului Major General al Forțelor Armate Ruse (fostul GRU) a folosit deseori WikiLeaks pentru a publica informațiile furate, a declarat directorul CIA, Mike Pompeo. „În ianuarie, comunitatea noastră de informații a stabilit că serviciul rusesc de informații militare GRU a folosit WikiLeaks ca să publice date cu privire la victimele din SUA (ale atacurilor hacker-ilor), pe care GRU le-a obținut ca urmare a operațiunilor cibernetice împotriva Comitetului Național al Partidului Democrat“, –...

    Read More »
Scroll to top