Posts Tagged ‘Russia Today’

  • Transparency International: Russia Today a efectuat plăți în conturile parlamentarilor britanici

    on aug. 1, 18 • in Promo - portal, Rusia în lume, Slider, Ultrascurte • with 1 Comentariu

    Începând cu anul 2014, postul tv de propagandă rusă RT (Russia Today) a efectuat plăți membrilor Parlamentului britanic de cel puțin 93.700 de lire sterline pentru participare la emisiunile canalului, se arata în raportul „În interesul cui?“, publicat de organizația Transparency International (TI), transmite dw.com. Autorii au analizat documentele Camerei Comunelor din Parlamentul Britanic. Potrivit experților TI, între 2010-2017, mai mult de 160 de politicieni și oficiali britanici au apărut în emisiunile RT de 381 ori. În plus, doi foști membri ai parlamentului, ale căror onorarii nu sunt incluse în suma menționata, au propriile lor...

    Read More »
  • La Riga a fost reținut redactorul șef al ”Sputnik Latvija”

    on iul. 5, 18 • in Letonia, Promo - portal, Regiuni, Slider, Ultrascurte • with 1 Comentariu

    Angajații Politiei de Securitate din Letonia l-au retinut la Riga pe Valentin Rojențov, redactor-șef al publicației online ”Sputnik Latvija”, anunta „RIA Novosti”. Reținerea a avut loc miercuri seara, după ce Rojențov a aterizat la Riga, sosind de la Moscova. „Am fost reținut pentru convorbiri, așa cum le numesc ei. Proces verbal nu s-a întocmit. Poliția de securitate era interesata de munca mea în funcția de redactor-șef al “Sputnik Llatvija” și activitatea resursei în Letonia. Toată noaptea am stat în birourile poliției de securitate. Am fost lasat acasa în această dimineață, dupa 12 ore, fapt care,...

    Read More »
  • Consiliul Audiovizualului din Franța a emis un avertisment pentru RT France

    on iun. 29, 18 • in Promo - portal, Recomandate, Rusia în lume, Slider, Ultrascurte • with 2 Comentarii

    Consiliul Suprem al Audiovizualului din Franța (CSA) a emis un avertisment postului de televiziune RT France din cauza modului în care acesta prezinta situația din Siria, se arata într-un comunicat de presă, publicat joi pe site-ul autorității de reglementare. „Consiliul Suprem al Audiovizualului francez, în cadrul sesiunii plenare din 28 iunie, a decis să emită un avertisment pentru canalul de televiziune RT France din cauza lipsei de onestitate, acuratețe și lipsei diversitatii punctelor de vedere în emisiunea din 13 aprilie 2018, la ora 11:00, cu privire la situația din Siria „, se arată în comunicat....

    Read More »
  • Londra a deschis șapte noi anchete împotriva emisiunilor Russia Today în Marea Britanie

    on apr. 18, 18 • in Promo - portal, Rusia în lume, Slider, Ultrascurte • with 1 Comentariu

    Instituția britanică de reglementare în domeniu mass-media a lansat o serie de investigații împotriva radiodifuzorului susținut de Kremlin – Russia Today (RT) – care este suspectat de încălcarea principiului imparțialității, se arata in comunicatul Ofcom. „Ofcom a lansat astăzi șapte noi investigații privind imparțialitatea știrilor și a programelor curente de pe postul tv RT”, se arată în declaratie. Totodata, Ofcom precizeaza că, până de curând, TV Novosti, care difuzează RT în Marea Britanie și deține licența de emisie, nu s-a diferențiat prea mult față de alte posturi de televiziune care emit în Marea Britanie. „Cu...

    Read More »
  • Moscova se plânge că SUA îngreunează activitatea ”jurnaliștilor ruși”

    on feb. 20, 18 • in Democraţie putinistă, Ultrascurte • with 2 Comentarii

    Comentând înregistrarea in calitate de agent străin a companiei RIA Global, care produce conținut pentru agenția de știri Sputnik, un reprezentant al Ambasadei Rusiei la Washington a declarat că condițiile de muncă pentru jurnaliștii ruși se deteriorează în Statele Unite, transmite RIA Novosti. În declarație se afirmă că jurnaliștii ruși din Statele Unite „lucrează într-o țară în care sloganurile nu reflecta realitatea”. La 18 februarie, compania RIA Global, care produce conținut pentru agenția Sputnik, s-a înregistrat in calitate de agent străin, la cererea Departamentului de Justitie al SUA. Motivatia oficiala –  activitățile companiei sunt controlate...

    Read More »
  • Cu ochii pe RT și Sputnik, Macron a anunțat elaborarea unei legi ”anti-propagandă”

    on ian. 4, 18 • in Promo - portal, Recomandate, Ruşi descreieraţi, Slider, Ultrascurte • with 14 Comentarii

    În Franța, în acest an va apărea o lege împotriva difuzării știrilor false și a propagandei pe Internet. Într-un discurs adresat țării, președintele farncez Emmanuel Macron a spus ca „mii de conturi din rețelele sociale sunt implicate în diseminarea materialelor de propagandă, mai ales în perioada electorală”. Ele pot ”răspândi imediat minciuni peste tot și pot afecta reputația unui politician, a unei persoane publice sau a unui jurnalist”, a spus președintele francez. Rețelele sociale trebuie să se angajeze să sporească transparența informațiilor despre materialele plătite, să dezvăluie identitatea agenților de publicitate și a celor care...

    Read More »
  • Diferența dintre un ”agent străin” din SUA și unul din Rusia

    on dec. 1, 17 • in Democraţie putinistă, Ultrascurte • with 4 Comentarii

    Organizația internațională Human Rights Watch, cu sediul la New York, a declarat că autoritățile ruse au luat măsuri punitive împotriva unor persoane și organizații, acuzându-le că ar susține „organizații străine declarare indezirabile”. Human Rights Watch afirmă că este o consecință „absurdă”, dar logică a legii din 2015, prin care procurorii pot declara orice organizație străină drept indezirabilă, dacă sunt de părere că aceasta ar „reprezenta un pericol la securitatea națională”. Prevederile legii sunt suficient de vagi pentru a permite exagerări, iar cazurile comentate de HRW se referă la persoane sau organizații, cel puțin 11 din...

    Read More »
  • Times: De dragul onorariilor mari, politicienii britanici ajută propaganda lui Putin

    on oct. 11, 17 • in Promo - portal, Recomandate, Rusia în lume, Slider, Ultrascurte • with Fără comentarii

    Publicația britanică Times vorbește despre întrebările adresate politicienilor britanici în legătură cu aparițiile lor tot mai dese pe postul de televiziune propagandistic RT. Jurnalistii au calculat ca, începand cu 2015, când lider al Partidului laburist a devenit Jeremy Corbyn, miniștrii cabinetului din umbra au participat de 26 de ori la emisiunile postului de propaganda rusească. Nici reprezentanții Partidului Conservator nu s-au lăsat mai prejos, încasând onorarii de mii de lire sterline pentru participarea la emisiunile RT. Ministrul actualului guvern, Michael Gove, a întrebat de ce deputații apar pe canalul propagandistic al Kremlinului. Conservatorii de rang...

    Read More »
  • Google a eliminat RT din lista canalelor preferate de pe YouTube

    on oct. 4, 17 • in Box, Promo - portal, Recomandate, Rusia în lume, Ultrascurte • with 7 Comentarii

    Google a exclus „Rusia Today” (RT) din lista resurselor video premium de pe YouTube, pe care compania le ofera agențiilor de publicitate, a anunțat purtătorul de cuvânt al companiei, potrivit Bloomberg. Decizia a fost luată în contextul investigațiilor din Congresul SUA a modului în care agenții ruși au folosit platforme digitale pentru a influența alegerile din Statele Unite. Google a fost invitata împreuna cu Facebook și Twitter să depună mărturie în comitetele Senatului și Camerei Reprezentanților. Și YouTube a ajuns în centrul atenției Congresul SUA, care investigheaza rolul RT și a altor rețele in alegerile...

    Read More »
  • Twitter a anunțat închiderea a peste 200 de conturi false legate de Rusia

    on sept. 29, 17 • in Rusia în lume, Ultrascurte • with 1 Comentariu

    Compania Twitter a identificat mai mult de 200 de conturi falsificate asociate cu Rusia și le-a închis temporar. În cadrul audierilor de joi din Comitetul de Informații al Senatului SUA, reprezentanții Twitter au povestit că în timpul campaniei prezidențiale de anul trecut din Statele Unite, Rusia a răspândit propaganda folosind conturi false și internet bots. Totodata, în timpul audierilor s-a spus că postul Rusia Today a plătit 276.000 de dolari pentru a posta pe Twitter mai mult de 1.800 de mesaje, care au fost trimise către publicul țintă format din consumatorii de știri. Nu s-a...

    Read More »
Scroll to top