Daunele provocate de incendiul care a avut loc saptamana trecuta pe portavionul rusesc ”Admiral Kuznețov” sunt aproape egale ca valoare cu costul curent al acestei nave. În acest context, se pune întrebarea cu privire la fezabilitatea restaurarii navei, considerată mândria flotei ruse.

Daunele preliminare provocate de incendiu sunt estimate la 95 de miliarde de ruble, a declarat o sursă de la Sttatul Major al Flotei de Nord, citata de Kommersant,. „În același timp, nu este vorba doar de deteriorarea echipamentelor portavionului, ci și a celor folosite la reparații, dar și despre specialiștii militari și civili raniti”, a explicat el.

Astăzi, o astfel de navă, ținând cont de durata sa de serviciu, utilizare și fără armament, costă aproximativ 110 miliarde de ruble – aproape cât paguba estimată. „Suma anunțată a stârnit o mare indignare la comandamentul Marinei”, a spus sursa.

Nu există înca un raspuns clar cu privire la soarta de mai departe a portavionului și dacă sunt justificate costurile pentru utilizarea ulterioară. Cel mai probabil, nava „Admiralul Kuznețov” va fi refăcută de dragul ”prestigiului internațional”, nu al eficienței de luptă, scrie Znak.com.

Incendiul de pe ”Admiral Kuznetov” a început în dimineața zilei de 12 decembrie în timpul lucrarilor de sudură. În momentul izbucnirii incendiului, lucrările de reparație se desfășurau pe punțile inferioare ale navei, situată la Santierul naval 35-a de la Murmansk. Muncitorii și membrii echipajului urmau să efectueze instalarea elementelor de automatizare a motoarelor, precum și noi conducte și tuburi pentru cabluri.

În opinia surselor Kommersant, incendiul a izbucnit din cauza neglijentei muncitorilor. Scânteile produse in timpul lucrarilor de sudura au cazut de-a lungul canalului vertical de cablaj, care traverseaza toate punțile navei. Acolo trebuia să cadă pe o podea curata si uscata. Insa au nimerit o grămadă de gunoi constituita în principal din carpe și rumeguș utilizate la curatarea uleiului și a solvenților vărsati în timpul reparațiilor. Gunoiul s-a aprins, iar puntile au fost imediat inundate cu fum asfixiant.

La acea vreme, la bord erau aproximativ 400 de specialiști civili care au fost imediat evacuați. Echipajul „Admiralul Kuznețov” a stins independent focul, însă, din cauza curentului și a ventilației mecanice care nu a fost oprita, focul a reușit să se răspândească la tuburile si cablurile instalatiei electrice. Și desi focul deschis a fost lichidat, fumul a contnuat sa napadeasca „din toate fisurile”, împiedicând marinarii să verifice compartimentele navei.

A fost nevoie de aproximativ o zi pentru stingerea focului care a cuprins o suprafața de 600 de metri pătrați. Drept urmare, 14 persoane au fost ranite, doi ofițeri au murit.

„Admiral Kuznetov” este considerata oficial navă unicat a flotei ruse – poate găzdui simultan 60 de aparate de zbor, inclusiv 30 de aeronave. Cu toate acestea, președintele consiliului de administrație al asociației internaționale ecologiste ”Bellona”, căpitanul de clasa I, Alexander Nikitin, a declarat că a sosit timpul ca nava să fie casata si tăiată la fier vechi. „Este o navă destul de veche, care rămâne în serviciul activ doar pentru că nu au cu ce s-o inlocuiasca”, a explicat el.
Chiar daca, în 2017, „Admiral Kuznetov” a fost trimisa cu sarcini de lupta în Siria, acest lucru a fost făcut „pentru imagine”, spune Nikitin. In fapt, toata lumea a vazut cum nava „a afumat oceanul cu fum negru”.

Din cauza problemelor tehnice, mai multe avioane s-au prăbușit în mare în timpul campaniei siriene. După întoarcerea din Siria, nava a intrat din nou în reparații.

Anul trecut, Business Insider a plasat portavionul ”Admiral Kuznetov” pe locul doi în clasamentul celor mai proaste portavioane și portelicoptere din lume. Punctul său slab este considerat sistemul de propulsie, care vulnerabilizeaza mult nava în conditii de lupta. Pe locul unu in listă este portavionul chinez Liaoning, care este o versiune modernizată a crucisatorului sovietic ”Varyag”.

Acest articol este proprietatea Pagina de Rusia și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (Niciun vot deocamdată)
Încarc...

Related Posts

One Response to Ultimul incendiu de pe ”Admiral Kuznețov” a pus pe ”butuci” singurul portavion rusesc

  1. bogdan spune:

    In material s-a strecurat o greseala ! Liaoning este un portavion sovietic din aceeasi clasa cu Kuznetov numit initial Riga apoi Varyag si redenumit Liaoning de catre chinezi dupa achizitie ! Crucisatorul Varyag este alta nava din clasa Slava ce a primit numele Varyag dupa vinderea portavionului catre chinezi…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll to top