USS SeawolfÎn urmă cu aproximativ două săptămâni, submarinul nuclear american USS Seawolf a încheiat cu succes o expeditie de lunga durata printre ghețurile arctice.

„Oficial, misiunea Seawolf a însemnat plecarea de la baza sa din Bremerton, Washington, peste strâmtoarea Bering și Polul Nord pentru a participa la exercitiile comune cu a șasea Flota a SUA din Oceanul Atlantic … Dar această expeditie arctica a fost și un manifest pentru tot restul lumii care sa confirme ca US Navy poate in continuare sa patrundă oriunde în lume, unde este suficient de adânc”- scrie The Daily Beast.

„Raidul” USS Seawolf este „o mare realizare”, și un model de „abilitate high-tech”, precizeaza publicatia.

Submarinul a navigat din martie până în luna august. În acest timp, el a traversat de doua ori Oceanul Arctic și a revenit la baza sa, unde a fost plasat într-un doc uscat pentru lucrari de întreținere.

„În timp ce China și Rusia ţes intrigi, submarinele nucleare americane, ca și mai înainte, în lung si-n lat brazdeaza oceanul mondial, scufundandu-se chiar și în apele cele mai periculoase, – se spune în articol.  E un fel de manifest politic cu o lungă istorie. Pentru prima dată un submarin a atins Polul Nord în 1958, a fost USS Nautilus, primul submarin nuclear construit pe santierele navale americane. Statele Unite au în prezent cel mai mare grup de nave nucleare subacvatice: 71 de unitati. În 2016 US Navy are programate ale două expediții polare”, potrivit piblicatiei.

„Traversarea cu un submarin a zonei arctice este impresionanta și nu este o acţiune ușoară, – se spune în articol -… Mişcarea sub gheata necesita o planificare atentă și navigare prudenta. Seawolf şi alte două submarine ale aceluiași proiect, construite în anii 1990 – începutul 2000, este dotat cu echipamente speciale pentru a efectua astfel de sarcini, inclusiv sonar pentru cartografierea ghetii”.USS Seawolf

Potrivit capitanului Jeff Birli, cea mai dificila a fost prima parte a acestei campanii – trecerea prin îngusta Strâmtoare Bering, aflata intre Alaska și Rusia.

„Sunt ape de mică adâncime. Având în vedere că spațiul de manevră aproape ca lispeste, echipajul Seawolf, care are aproximativ 115 de oameni, a trebuit să muncească din greu pentru a se eschiva de calota de gheata. Datorită reactorului nuclear, Seawolf este scutita de necesitatea de a trage aer pentru motor (ca cele mai multe submarine diesel). Același reactor produce aer și apă pentru echipaj. Avand stocuri mari de alimente conservate și congelate, precum și un sistem de navigație inerțial, care calculează continuu poziția navei fără ajutorul GPS, submarinul de cateva miliarde de dolari poate rămâne sub apă timp de mai multe luni”.

„Cu toate acestea, daca cineva la bordul navei este accidentat sau bolnav, submarinul trebuie sa iasa la suprfata (direct prin gheață) pentru ca pacientul sa fie evacuat cu elicopterul. Spargerea crustei de gheață este mai usor de zis decat de facut, acest lucru necesită multa practică. La inceput, folosind sonare, submarinul trebuie să examineze sloiul de gheata și sa găseasca cel mai bun loc pentru a da spargerea. Echipajul apoi ridica cu grijă submarinul până cand turnul său se opinteste in gheata. Apoi, sistemul de alimentare cu aer comprimat oferă accelerarea necesara submarinului, care în cele din urmă sparge gheață. Etapa finală este „ridicol de simpla”. Cativa marinari ies la suprfata pentru a curata gheata, fiind inarmati cu drujbe, târnăcoape, lopeți și așa mai departe.

O astfel de manevra echipajul Seawolf a exersat-o si in aceasta expeditie, grosimea gheții sparte fiind de cinci picioare (1,52 metri).

 

Acest articol este proprietatea Pagina de Rusia și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Votează: Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (6 voturi, media: 4,83 din 5)
Încarc...

Related Posts

10 Responses to Un submarin american a răspuns provocării ruse și a apărut „în curtea din spate a lui Moş Crăciun”

  1. Clau spune:

    ATENTIONARE!!! va rog sa fiti atenti, urmeaza un comentariu nociv de la un postak putin-pup’in-kurist toxic pe nume saba, luiati aminte si evitati, SABA, repet SABA. Daca rusmy e kkt de om, saba asta e o diaree in toata regula. Poate transmite boli fatale, in timp ce ii cititi postarile daca nu muriti de plictiseala puteti adormi si cadea de pe scaun si sa va loviti grav. De asemenea provoaca fracturi grave de…logica. Limbajul este tipic sovietic, de lemn de cea mai proasta calitate, expresii savante in fraze de taran prost, cuvinte si citate din reviste/site-uri cu nume pompoase toate fiind filialele Pravda imprastiate si finantate de kgb peste tot in lume (vezi capital si business24 din RO).
    Se pare ca dupa „esecul” rusmy care a obtinut doar mobilizarea romanilor si pe acest site si cresterea antiputinismului… kaghebeul incearca o noua abordare… deci repet SABA, este la fel ca diareea, vine pe nepregatite, nu se mai termina si te lasa vlaguit…si la fel ca rusmy puteeee (asta e boala profesionala la ei…din cauza tratamentului pe care-l aplica cu limbutza la hemoroizii celui mai mare pitic galactic putin-pitikot)

  2. saba spune:

    Articolul preia totul, inclusiv tonul articolului lui David Axe (reporter, graphic novelist) de la The Daily Beast (“We seek out scoops, scandals and stories about secret worlds” – editor-in-Chief John Avlon). „Graphic Novel” is a format, not a genre. Graphic novels can be fiction, non-fiction, history, fantasy, or anything in-between.
    Graphic novels are similar to comic books. – referitor la seriozitatea sursei…
    Intr-adevar, sa mergi pe sub o calota glaciara este o performanta, dar nu unica. Este o performanta costisitoare, deci trebuie sa merite. Asa cum se spune „nu-i vorba de petrol ci de libertate” as putea spune in acest caz, nu-i vorba de petrol ci de .. performanta sau „respuns provocarii ruse”. De fapt problema petrolului a generat, nu de astazi, o alta problema viu disputata (chiar la UN): limita apelor teritoriale. Referitor la Oceanul Artic, dupa WW II, numeroase tari (Marea Britanie, Danemarca, Norvegia, Islanda, Canada, Rusia) ai-au revendicat extinderea acetor limite – de la 22 la 370 de km, chiar peste 1,000 km. In zona arctica lucrul este posibil data fiind definitia liei de baza, convenita la UN (ape putin adinci). Deci suveranitatea teritoriala (sau jurisdictia) capata noi dimensiuni. Traseul submarinului american nu implica nici un act de mare curaj, sa te falesti cu el (cum sugereaza David Axe). „Innocent passage is a concept in law of the sea which allows for a vessel to pass through the territorial waters of another state. Passage is innocent so long as it is not prejudicial to the peace.” – simplu si la obiect.
    Ca USA nu are nici un drept de revendicat asupra Oceanului Arctic, vom vedea din cele ce urmeaza. In Marea Beaufort (la nord de Alaska) isi disputa (din 2012) limitele maritime, cu referire la zone cu petential bogat in petrol. De fapt, cunoscut in forurile internationale, disputa America-Canada este una minora, care se considera ca va fi terminata cind se va finaliza disputa Canada-Rusia. Aceasta disputa a adus, de fapt, doar trei tari la Polul Nord: Canada, Rusia si Danemarca – este vorba de Creasta subacvatica Lomonosov, care separa cele doua bazine, Eurasian de Amerasian.
    Criza de energie se ascute. De cind cu sanctiunile contra Rusiei, mari companii americane au trebuit sa-si intrerupa contractele cu Rusia la exploatarile de petrol din zona arctica. ExxonMobil Corp, de exemplu, isi extinsese rafinaria de la Houston la peste un km patrat – ceva gigantic ( depasit de recentele planuri venezueliene). Anul 2015 a devenit, probabil, cal mai efervescent an privind ridicarea (sau modernizarea) de noi rafinarii – foarte putini producatori de petrol mai sunt dispusi sa vinda petrol brut. Rafinariile americane erau profilate pe petrol „usor”, aceuma ce este la vinzare este cel „greu” – si firmele americane trebuie sa se adapteze pietei (si asta costa). Canada este, la ora asta, principalul furnizor de petrol al USA.
    Pina la razboi „fierbinte” (care nu cred ca va fi, mai ales daca iese Donald) ne confruntam cu un razboi „rece” care este de fapt unul „economic”.

    • Catun spune:

      Cand nu iti place scrisoarea iei la bataie postasul.
      Cine este David Axe?
      David Axe is an American military correspondent who writes on military life and aspects of current conflicts. Axe is a prolific blogger and has published several books. Defense IQ ranked David Axe’s website War is Boring as one of the top 10 defense blogs of 2011, describing it as „quirky, cutting and very, very good.”

      Since 2005, Axe has reported from the United Kingdom, Iraq, Lebanon, Japan, East Timor, Afghanistan, Somalia, Chad, Nicaragua, Kenya, Gabon, Congo and other countries. He is a regular contributor to The Diplomat, Wired and many others,[2] he also shoots video for Voice of America.

      Axe is a contributing editor at Warships Fleet International.

      Published works
      War Fix: Graphic novel war memoir.
      Army 101: Account of army ROTC life centered around students at the University of South Carolina in the early 2000s.
      War Bots: Examination of the technological, strategic and moral implication of the use of robots in warfare.
      War is Boring: Collaboration with artist Matt Bors.
      From A to B: The story of modern logistics and how it underpins American power.
      The Accidental Candidate: The Rise and Fall of Alvin Greene
      Army of God: Joseph Kony’s War in Central Africa: Drawn from on-the-ground reporting, Army of God is the first-ever graphic account of the global phenomenon surrounding Kony—from the devastation he has left behind to the long campaign to defeat him for good

      David Axe este un apreciat reporter de razboi nu un clovn. RT nu are asa ceva. Jurnalistii nedirijati sunt de mai mare incredere decat toti jurnalistii rusi la un loc.

      • saba spune:

        Da si asta este buna : „Cand nu iti place scrisoarea iei la bataie postasul”, Nu da ca eu sunt doar mesagerul! Sau nu trageti in pianist. Mersi pentru replica, vazusem site-ul dar nu am avut timp sa-l parcurg. Acuma am intrat si pe altele si am retinut ca inainte sa vina la The Daily Beast, a fost citiva ani jurnalist militar independent. Este o meserie foarte riscanta, dar cind esti tinar si vrei sa-ti faci un drum in viata nici o cale nu este periculoasa. Am parcurs mai multe articole de-ale lui si totusi nu mi-a schibat parerea – are un stil mediocru (de blogist), uneori critica ca sa atraga atentia (si reuseste), alteori ramine fixat pe o ideie/orientare (ca si dvs) dar la el este justificat – este american. O fi el jurnalist militar (pentru ca a mers in zone de razboi), dar se baga de multe ori in tehnica militara, unde nu are cunostinte, si atunci isi demonstraza superficialitatea. La multe dintre aceste articolase nu are nici un comentariu – asta spune destul de mult, deci nu-i numai parerea mea. Dar uitati ca am gasit si ceva unde stiu precis ca armata canadiana a inghitit o galusca americana imensa: „the purchase of the troubled F-35”, au fost necesare modificari/modernizari (sugerate de americani ca sa se eschiveze, cica sa corespunda standardelor NATO) si tot nimic – o gramada de prabusiri, nici una in lupta. Flota de F-35 a venit sa inlocuiasca CF-18 Hornets, dar care a fost „a rocky one”, mult superioara. Canadienii nici nu mai vor sa auda de un alt „F”, studiaza pentru un super-Hornet (pe care Boeing inca nu l-a facut). Deci sunt deacord cu David, dar comentatorii se cam indoiesc:
        „But this is the same fake story by David Ax and picked-up by other online magazines. David Ax is regular contributor to Internet magazines. He is also a suspected Putin troll paid to trash the F-35”.
        „You can easily tell that David Ax has an agenda against the F-35. I would not take this story seriously. It’s obviously fake. Wait for the Pentagon response to discredit it”.
        „It’s the same fake story published by David Ax for ‘War is Boring”.
        „You think the US Marines will be left in the crap if the F35B turns out to be a overweight & underpowered flying brick? British Government Ministers & their military advisor’s are feeling very ‘loose’ over reports of the V/STOL Lightning’s lamentable air combat abilities & that its its speed, manoeuvrability & range have been irrevocably compromised by heavy design. So they should after spending untold millions of pounds building two carriers unable to accommodate anything else..”
        Pe undeva citisem ca F-35 are ceva probleme si cu portavioanele, dar nu ma pricep la tehnica militara chiar daca am luptat.
        Dupa cum vedeti, americanii (patrioti, nimic de zis) sunt convinsi ca tot ce este „Made in USA” este bun. Imi amintesc de o emisiune televizata, recent, din care a reiesit ca americanii, dupa produsele americane, au cea mai mare incredere in cele germane, apoi japoneze – cele canadiene nici nu au aparut pe lista (au boala pe canadieni).
        referitor la articolul domnului Oleg (luat dupa David), este evident ca este tendentios iar cele adaugate de mine sunt relevante si nepartinitoare.
        Sa nu uit: „La un moment dat vom elucida ce hram purtati pana in detalii” – sunteti de la SRI? Nu cred. Atunci asta este o amenitare ieftina, stiti de ce? Cind scriu, si chiar cind vorbesc, nu o fac aiurea – deci nu mi-e teama de „elucidarile” nimanui, si nu retrag nimic. Nu stiam ca 750 USD este tariful, pentru mine astia nu sunt nici macar bani de buzunar – nu marita timpul. Eu scriu din proprie initiativa pentru ca vreau sa ma intorc in tara si cred ca va fi foarte curind. Poate ca ne vom si intilni la o sticla de bere (nicaieri nu am incredere, peste tot pahare si halbe, chiar tacimuri, nespalate). Aveti Carlsberg? Ca Rahova stiu ca nu mai aveti.

        • Clau spune:

          recunosc…am adormit, n-am putut termina de citit ce ai scris draga saba, plus ca s-a umput ecranul si cu rumegus…limbajul asta de lemn…

        • Zorg spune:

          Iar te-ai îmbătat și ai dat în logoree

        • Catun spune:

          tov. saba,
          Concluzia mea este ca dupa ce ati tratat cu superficialitate autorul, l-ati acuzat de superficialitate intr-un domeniu in care singur spuneti ca nu va pricepeti.
          Va apreciati singur ca relevant si nepartinitor desi scrieti doar intr-o directie si asta bate la ochi, asa cum v-am mai si spus. Bagatelizati ce este important si va imbogatiti povestea personala de la o postare la alta, dupa „toate mi se intampla mie” acum mai nou ati si luptat (in razboi presupun).

          In rest, vise.

          • saba spune:

            Nu ma pricedp la arme (sa le produc) pentru ca sunt inginer civil, dar am citit reactia pe Internet a unor cunoscatori iar autorul nici nu a catadicsit sa raspunda. Iam dat dreptate autorului intr-o problema pe care o stiu sigur (nu dpdv ttehnic ci ecconomic) , chestia cu avioanele.
            Este adevarat ca am o parere formata, dar nu o impun nimanui. Din contra, vreau sa aud si opiniile altora – fireste, excaladari lingvistice ca la usa cortului nu pot fi luate in considerare ca argumente. Aproape sigur, daca as fi fost fata-n fata cu unii dintre comentatori ar fi incercat sa ma ciomageasca precum minerii lui Iliescu. Ramine sa-mi demonstrati lipsa de relevanta si partinirea (am precizat de nenumarate ori ca sunt contra strainilor de orice culoare – dar continui sa fiu adeptul unui principiu (devenit o zicala foarte populara: rudele le ai dar de ajutat te ajuti cu vecinii. Acest aspect nu inseamna partinire, poate daca acceptati: scopul scuza mijloacele).
            De luptat am luptat in mod efectiv in armata israeliana iar mai tirziu am trecut la apararea civila locala (ei sunt mult mai bine organizati decit romanii cu ALA).
            Deci cind veti inceta sa vedeti in mine cine stie ce aiureala, probabil ca va va face placere o bere impreuna.

    • Zorg spune:

      Ca să întelegi că ești prost, trebuie totuși să îti meargă mintea.

      – Georges Brassens –

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll to top