Răspândirea vehiculelor electrice și dezvoltarea energiei regenerabile se desfășoară mai rapid decât se aștepta, fapt care amenință cu o restructurare radicală a pieței mondiale a energiei și va aduce probleme pentru țările care depind de exportul de hidrocarburi.

În 2015 se estima că scăderea cererii globale de petrol va începe în perioada 2035-2040, dar evoluția curenta indică faptul că sfârșitul erei petroliere va veni mai devreme. Deja din 2023 mașinile electrice vor începe să înlocuiască mașinile tradiționale, deoarece costul bateriilor va fi egal cu cel al costului producerii de motoare pe benzină, prognozează analiștii Bank of America.

Astăzi, 55% din petrolul global este destinat producției de combustibili pentru autovehiculele cu motoare cu combustie internă. Dar, începând cu anul 2025, în lume va începe să scadă cererea de benzină, iar din 2030 – pentru petrol, cu un ritm de 0,5%/ anuale. Către 2025, ponderea masinilor electrice va fi de până la 40% din totalul autovehiculelor din lume, iar până în 2050 – 95% din totalul transporturilor va fi electric.

Pentru economia petrolieră rusească, acest lucru înseamna prăbușirea modelului care i-a asigurat existența în ultima jumătate de secol, avertizează Oxford Institute for Energy Studies. Consecința va fi scăderea veniturilor din comerț și prăbușirea monedei naționale, la fel cum s-a întâmplat cu prăbușirea rublei în 2014.

Potrivit Băncii Centrale a Rusiei, 55% din veniturile din export ale Rusiei, care sunt folosite pentru a plăti bunuri, servicii și tehnologii străine, provin din petrol, produse petroliere și gaze (al căror preț este legat în contractele Gazprom de cotațiile pentru petrol), scrie Finanz.ru.

Renunțarea la autovehiculele pe benzină devine deja politica de stat în multe economii din lume – Franța, Germania, Norvegia, China …

De fapt, China, care asigura 40% din creșterea cererii de petrol în lume, promite să oprească până în 2025 producția de masini cu motoare pe benzină și motorină.

Totodata, producția de vehicule electrice în China poate ajunge la un milion de unități în 2019, și la 3 milioane de unitati pana in 2020.

Acest articol este proprietatea Pagina de Rusia și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Votează: Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (7 voturi, media: 4,43 din 5)
Se încarcă...

Related Posts

3 Responses to Viitor sumbru pentru economia bazată pe comerțul cu hidrocarburi a Rusiei

  1. bogdan spune:

    Marius Ventilau ! Mai prostane ! Eu ti-am mai spus odata ca esti prost dar nu ai intees deci acum iti spun ca esti Dobitoc ! Siria nu are petrol ! In fapt Siria nu produce mai mult decat Romania ! Adica egal cu 0 la scara planetara ! USA este in momentul de fata cel mai mare producator de petrol din lume cu o productie mai mare de 200 decat Siria ! Ce sa faca cu petrolul Sirian idiotule ? Prostia este intradevar infinata in Porcie si tu demonstrezi cu prisosinta asta !

  2. bogdan spune:

    Cu siguranta in 2030 toti producatorii de autovehicule din lume vor produce Doar automobile electrice ! Iar din transportul de camioane de marfa deja 10-15% din productie va trece pe electric ! Caderea va fi mai rapida si foarte abrupta ! Iar automobilele sh pe benzina vor mai trai maxim 10 ani cand vor fi pe piata deja masini sh electrice destul de multe ! Porcia este deja foarte inapoiata tehnologic in momentul de fata in comparatie cu Lumea Civilizata si prin comportamentul actual isi strica si mai mult relatiile internationale si sansele de a primi pe viitor tehnologie noua ! Atunci cand banii din resurse vor disparea Porcia va deveni istorie ! Si se grabesc tare de tot spre asta !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll to top